Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
34. Obdobja - 2. del:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472
Simpozij OBDOBJA34 gre{evednozalo~ilo,skaterimimajonajve~te`avtakopoklicnipiscikot{olarji,sov novej{em~asupotrdiletudiempiri~neraziskave(Rozmanidr.2012;Kosemidr.2012; Popi~ 2014). Vprispevku bomo sku{ali te`ave z vejico osvetliti tam, kjer bi te `e morale biti re{ene – v {olstvu oz. natan~neje: v srednje{olskem izobra`evanju. Pregledali smo veljavni u~ni na~rt, nato pa se z dvema anketnima vpra{alnikoma obrnili na (a) sred- nje{olske u~itelje sloven{~ine in (b) dijake slovenskih gimnazij. Prvim smo predvsem `eleli dati prilo`nost, da sami povedo, kako obravnavo vejice vklju~ujejo v svoje delo in ali bi v zvezi s tem kaj spremenili, ~e bi jim u~ni na~rt to dopu{~al; pri drugi skupini pa smo na primerih preverjali veji~no znanje ter jih povpra{ali po nekaj osnovnih zna~ilnostih in preferencah, vezanih na vejico in pouk sloven{~ine na splo{no. V pred- 1 smo iskali odgovore na naslednja vpra{anja: stavljenem delu raziskave a) – Vkolik{nemobseguu~itelji vklju~ujejo obravnavo vejice v pouk sloven{~ine? – Nakak{nemgradivupou~ujejostavovejice? – Kakozahtevnasoponjihovemmnenjupravilaostavivejice za dijake? b) – Kak{enodnosimajodijaki do pouka sloven{~ine v srednji {oli? – Kakoocenjujejo razmerje med poukom knji`evnosti in jezikovnim poukom? – Ali se pri stavljenju vejic opirajo na pravila ali ob~utek ter kako se jim izbrana taktika obnese pri {olskih esejih? 2 Vejica v u~nem na~rtu in katalogu znanj predmeta Sloven{~ina v srednjih {olah Zadnji u~ni na~rt za obvezni gimnazijski predmet Sloven{~ina je bil sprejet leta 2008 (Poznanovi~ Jezer{ek idr. 2008).2 V njem je med splo{nimi cilji jezikovnega pouka sloven{~ine tudi tvorjenje u~inkovitih, razumljivih, ustreznih in jezikovno pravilnih ustnih ter pisnih besedil in spoznavanje sistemskih zakonitosti slovenskega knji`nega jezika (prav tam: 6–7). Najbolj izrecno je veji~na tema povezana z razvi- janjempravopisnihzmo`nosti,okaterihgimnazijskiu~nina~rtdolo~anaslednje(prav tam: 14): Dijaki/dijakinje razvijajo pravopisno zmo`nost tako, da • v 1., 2. in 3. letniku sistemati~no spoznavajo, nadgrajujejo in utrjujejo pravila – o zapisovanju glasov, – o deljenju besed, – o pisanju prevzetih besed, – o pisanju skupaj, narazen ali z vezajem, – o rabi velike za~etnice in – o rabi lo~il; 1 Zaradi omejenega obsega besedila so rezultati preostalega dela raziskave v pripravi za objavo drugje. 2 Iz obravnave izpu{~amo u~ne na~rte za dvojezi~ne programe in programe, v katerih je sloven{~ina drugi jezik. 620