Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
34. Obdobja - 2. del:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472
Simpozij OBDOBJA34 VEJICAJEMRTVA,@IVELAVEJICA DamjanPopi~,DarjaFi{er Filozofska fakulteta, Ljubljana UDK811.163.6'276.2'35:004.7 V prispevku obravnavamo stavo vejice v slovenskem jeziku, kot se ta izkazuje v ne - standardni oz. neformalni rabi. Na podlagi analize podkorpusa tvitov v sloven{~ini posku - {amo vzpostaviti vzorce, na podlagi katerih uporabniki v neformalnih kontekstih stavijo vejico, te vzorce pa nave`emo na (trenutne) normativne okvire stavljenja vejice v stan- dardnemjeziku. vejica, nestandardna sloven{~ina, novi mediji, tvit The paper deals with comma placement in Slovene, as evidenced in informal (non- standard) language use. Based on the analysis of a tweet sub-corpus in Slovene, we aim to identify patterns of comma placement in informal contexts in Slovene and try to compare themwiththe(current) normative guidelines of comma placement in standard Slovene. comma,non-StandardSlovene,newmedia,tweet 1Uvod Vslovenski normativni tradiciji velja vejica za preizkusni kamen jezikovne kulti- viranosti (prim. Popi~, Logar 2015); ta normativna vrednost izhaja predvsem iz dejstva, da slovenski skladenjski model temelji na nem{kem, ta pa za normativno ustreznost terja zmo`nost skladenjske analize pri pisanju, za razliko od, denimo, anglo-ameri{kega modela, ki temelji predvsem na pomenu in segmentaciji; prim. npr. [olar (1957: 83–84): Vsloven{~ini smo prevzeli sistem lo~il po nem{kem, kar je dosti razumljivo pri na{em `ivljenju v kulturni in {olski skupnosti z Nemci skozi dolga stoletja. Ta sistem je po svoje dober, vendar premehani~no in dosledno izveden lahko vodi v nasprotje z na{im `ivim govorom. ^e je res, da so lo~ila pravore~na znamenja, bi morali upo{tevati tudi `ivi govor, ne le golo ~rko. Novej{eempiri~neanalize,kisevosnoviinnarealnemgradivulotevajopredvsem napakpripisanjuvslovenskemjezikutakomedpoklicnimipisciinprevajalcikottudi med {olarji, ka`ejo, da je vejica {e vedno in z naskokom najbolj problemati~na normativna zadrega v slovenskem jeziku (Rozman idr. 2012; Kosem idr. 2012; Popi~ 2014). Vprispevku se lotevamo analize stave vejic v formalni in neformalni sloven{~ini, pri tem pa `elimo preveriti, ali je za neformalno1 sloven{~ino res zna~ilen odklon od jezikovnegastandarda(prim.Jakop2008).Obanaliziseopiramonadomnevo,dasev 609