Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
34. Obdobja - 2. del:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472
Simpozij OBDOBJA34 druga~no razumevanje in interpretacija jezikovnih podatkov). ^e torej primerjamo splo{ni slovar knji`nega jezika s specialnim slovarjem, ki obravnava npr. besedo- tvorje, sinonimijo ali frazeologijo, je razlika v pristopih, na~inu obravnave in namenu dela lahko razmeroma velika. Vsiuvo`enipodatkisebodopreverjali.Namre~,uvozpodatkovnepomeni,dasoti povsem ustrezni glede na koncept novega slovarja in glede na stanje v jeziku, ki ga novi slovar opisuje. Pomeni le, da ~e se pri analizi gradiva izka`e, da so uvo`eni podatki ustrezni, jih ni treba vna{ati ro~no, kar prina{a ~asovni prihranek; ~e pa uvo`eni podatki niso ustrezni, jih je pri preverjanju treba odstraniti. Samo po sebi je umevno, da se uvo`enim podatkom pripi{ejo dodatni, ki se pridobijo pri analizi gradiva. Z upo{tevanjem navedenega bodo vsi jezikovni podatki skupaj predstavljali konceptualno enoten opis slovenskega jezika z enotno celostno logiko slovarja. 2 Tehni~ni vidik Za uvoz podatkov iz slovarjev morajo biti ti zapisani v takem ra~unalni{kem zapisu, v katerem so ustrezno strukturirani in semanti~no opredeljeni. Danes se za zapis slovarjev pogosto uporablja oblika XML bodisi primarno ali pa vsaj kot ena od mo`nostiizvozaizprogramov,kiuporabljajodruga~neoblikezapisapodatkov.Vpro- gramuiLex(Erlandsen2004)voblikiXMLnastajave~inanovihslovarjevnaIn{titutu za slovenski jezik Frana Ramov{a ZRC SAZU. Terminolo{ki slovarji in Slovenski lingvisti~ni atlas nastajajo v programu SlovarRed (Ko{mrlj - Leva~i~, Seli{kar 2004), etimolo{ki pa je nastal v programu EVA (Jakopin 1995). Ti slovarji (in {e kateri drugi) so`ebiliali pa {e bodo pretvorjeni v obliko XML (Ledinek, Perdih 2012). Slovarji, ki so v okviru tega prispevka obravnavani kot vir za pridobivanje podatkov, so `e zapisani v ustrezni obliki. 3 Podatki za vklju~itev in slovarji Odgovornavpra{anje,katerepodatkejesmiselnopripravitizaponovnouporabov novih slovarjih, je pragmati~ne narave: glede na zastavljeni na~in obravnave teh podatkov je primerno uporabiti tiste podatke, ki pospe{ijo nastajanje novega slovarja, vendarnevplivajonaleksikografavsmisluneustreznegasprejemanjastarej{ihpodat- kovininterpretacij jezikovnih dejstev. ^e so podatki napa~ni ali zavajajo~i, je namre~ njihovauporabalahko{kodljiva,~epajetehpodatkovmaloalijihjemogo~epridobiti pribli`no enako hitro kot jih pripraviti za uvoz, pa je smiselnost avtomatizacije vpra{ljiva. Kako se na podlagi tega na~elnega stali{~a odlo~iti v konkretnih primerih, je v nekaterih primerih la`je, v drugih pa te`je vnaprej objektivno vrednotiti. Pri izdelavi NSSKJ je predviden neposreden vnos ve~ skupin podatkov, v tem prispevku pa bo predstavljena problematika uporabe naslednjih skupin podatkov: – podatki o izgovoru, – dvojnice, – sinonimi, – besedotvorni podatki, 563