Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
34. Obdobja - 1. del:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432
Simpozij OBDOBJA34 ONEPOSREDNEM,SPONTANEM,GOVORJENEMBESEDILU ZJEZIKOVNOSTILISTI^NEGAINJEZIKOVNOPRAGMATI^NEGA VIDIKA Mira Krajnc Ivi~ Filozofska fakulteta, Maribor UDK81'42:81'38 Neposredna, zlasti spontana in govorjena besedila so predmet raziskav jezikovne prag - matike, analize diskurza. Prispevek prikazuje mo`nosti analiziranja in interpretiranja teh besedil tudi z vidika jezikovne stilistike, ki se ukvarja z vpra{anji jezikovnih razli~ic. Stili- stika s pragmatiko in njenim razumevanjem konteksta kot kognitivnega prispevka k sporo- ~enemuosmi{lja izbore pri tvorjenju in interpretiranju besedil. spontano besedilo, govorjeno besedilo, jezikovna pragmatika, jezikovna stilistika, k-on tekst Direct, especially spontaneous and spoken texts are the subject of pragmalinguistic and discourse analysis research. This paper shows the possibilities for analysing and interpreting such texts from a pragmalinguistics point of view that deals with the questions of language versions. Stylistics with pragmatics and the understanding of context as a cognitive contri- bution to the message gives meaning to selection when forming and interpreting texts. spontaneous text, spoken text, pragmalinguistics, stylistics, context Uvod Namen prispevka1 je povezati tisti vidik jezikovne pragmatike, ki vklju~uje razu- mevanjekonteksta kot kognitivnega prispevka k interpretaciji besedil, in sicer znanja, kar vklju~uje tudi Griceovo sodelovalno na~elo. Oboje sodi v okvir t. i. mentalnega sveta, pogojevanega tudi s socialnim in fizi~nim svetom, s ~imer to na~elo prispeva k razumevanju (stilnih) izborov, ki jih govorec2 naredi pri tvorjenju besedila. To pa se nana{a na vidike jezikovne stilistike kot podro~ja, ki se po eni strani ukvarja z jezikovnimirazli~icami, stili, po drugi strani pa z na~ini ubeseditve, torej z izbiranjem jezikovnih sredstev med dano mno`ico potencialno enako sprejemljivih, ustreznih in - verjetno dogovorjenih znakov. Izraz verjetno se nana{a na odstopanja od knji`no - jezikovne norme, ob upo{tevanju, da je norma govorjenih besedil bistveno bolj fleksi bilna, saj tako reko~ nastaja v konkretnem komunikacijskemstikusprotiinspontano. 1 - Prispevek je nastal v okviru programske skupine P6-0156 Slovensko jezikoslovje, knji`evnost in pou~e vanje sloven{~ine. 2 Termin govorec je rabljen v pomenu jezikovni uporabnik. 393