Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
34. Obdobja - 1. del:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432
Simpozij OBDOBJA34 da je manj obse`na; na primere iz prakti~ne rabe jih opozarja sedem, 4 menijo, da mora biti slovnica enostavna, 1 pa, da mora zgo{~eno predstavljati pomembna vpra{anja in ponuditi jasen in jedrnat opis. Na razumljivost in opremljenost s primeri, ki zagotavljajo razumljivost, opozarja pet vpra{anih, dva menita, da bi morala biti slovnica zanimiva, eden njeno dobro lastnost vidi v inovativnosti. Za enega od vpra{anih je pomembna njena oblika, slovnica bi po njegovem mnenju moralabitiprivla~nanapogled,bitibimoralabarvnainnakoncuvsakegapoglavja bi morala imeti povzetek. Eden navaja tudi njeno prijaznost do uporabnika, drugi pa, da bi morala vsebovati slikovno gradivo, preproste grafe in tabele. En odgovor paopozarja{enapomembnostvklju~enostinovihspoznanj,s~imerbizagotavljali njeno a`urnost. Ve~ina {tudentov uporablja slovnico predvsem kot {tudijsko gradivo, vendar neka- teri tudi v tej vlogi po njej posegajo precej redko. Trije celo kot odgovor na peto vpra{anje navajajo, da bi moralo obstajati ve~ razlogov, da bi jo sploh morali vzeti v roke. Presene~a pa, da je med {tudenti kar nekaj takih, ki jo uporabljajo skoraj vsak drugi dan. Skoraj vsi uporabljajo Slovensko slovnico Jo`eta Topori{i~a, nekateri pa posegajo tudi po skraj{anih in prilagojenih izdajah drugih avtorjev. Kljub temu da jih kar nekaj motijo te`a, obseg strani in nepreglednost zaradi oblike, pa bi se za klasi~no knji`no izdajo odlo~ilo ve~ kot polovica {tudentov. Tisti, ki bi raje posegli po elek- tronski obliki, pa bi to storili zaradi hitrej{ega dostopa do podatkov in ve~je prijaznosti do uporabnika. Med lastnostmi, ki jih navajajo kot dobre, jih je precej takih, ki zadevajo predvsem zunanjo obliko knjige, ki pa seveda ni brez vpliva na njeno razumljivost. Nekateri odgovori pa so si popolnoma nasprotni, npr. medtem ko jih nekaj meni, da bi morala biti slovnica bolj razdelana, v ve~ knjigah, torej obse`nej{a, drugi menijo, da bi morala biti manj obse`na. Razmeroma malo pa je med odgovori takih, ki menijo, da bi morali biti pojasnjevalni primeri iz avtenti~nega gradiva aktualne rabe. Iz predstavljenih odgovorov ugotavljam, da se nekatere izmed mojih predpostavk niso potrdile. 1. Prva predpostavka ne dr`i, saj po slovnici {tudenti obeh letnikov ne posegajo prav pogosto, velik je odstotek tistih, ki to po~nejo le v ~asu izpitov. 2. Potrdim lahko drugo predpostavko, saj skoraj vsi kot referen~no slovnico navajajo Topori{i~evo Slovensko slovnico, le redki pa posegajo tudi po drugih priro~nikih. 3. Tretje predpostavke ne morem potrditi, saj so kot pomanjkljivost navajali pred- vsem nepreglednost in tudi nerazumljivost (predvsem zaradi po njihovem mnenju pretirane strokovnosti). 4. Tudi ~etrte predpostavke ne morem potrditi, saj jih ve~ kot polovica vpra{anih preferira klasi~no knji`no obliko, nekateri pa bi glede na potrebe izbirali med obemaoblikama. 5. Peto predpostavko pa lahko potrdim deloma, saj med dobrimi lastnostmi pogosto - navajajo preglednost, manjkrat pa sistemati~nost in aktualnost gradiva (temelje 36