Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
34. Obdobja - 1. del:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432
Simpozij OBDOBJA34 odgovorovpatudisklepamo,daboljoblikovnoprivla~na.Zanimivosezdistali{~e,da bi morala slovnica predstavljati konsenz celotne stroke in ne avtorja oz. avtorske ekipe. Z vidika preskriptivnega zna~aja priro~nika, kar do neke mere slovnica zago - tovo je, je to sicer pri~akovano stali{~e, ~e pa slovnico pojmujemo kot celovit opis jezika, ki ga jezikoslovec ali skupina jezikoslovcev opravi na podlagi izbrane metode, pa je tak konsenz nemogo~e pri~akovati. B. Skupina ({tudenti drugega letnika) Odgovori {tudentov drugega letnika so nekoliko druga~ni od odgovorov njihovih starej{ih kolegov. Rezultati pa so zaradi ve~jega {tevila sodelujo~ih morda nekoliko bolj reprezentativni. 1. [tudenti slovnico uporabljajo razli~no pogosto, kar 16 respondentov jo uporablja zgolj za potrebe {tudija, sicer pa v njej ne i{~ejo drugih informacij. 18 jih slovnico uporablja od enkrat do petkrat na mesec, 5 samo enkrat na mesec, {tirje jo upo- rabljajo trikrat na mesec med {tudijem, sicer ne, 1 jo uporablja samo med izpitnim obdobjem, trije desetkrat na mesec, {tirje petnajst- do dvajsetkrat na mesec, eden pa celo vsak dan. 2. Od 52 {tudentov, ki so sodelovali v anketi, jih 47 uporablja razli~ne izdaje Topo- ri{i~eve slovnice. Eden od vpra{anih je navedel le, da uporablja novej{o izdajo, ne patudinaslovain/ali avtorja, dva sta zapisala, da uporabljata elektronsko slovnico, eden pa `epno, vendar niso navedli avtorjev ali naslovov, tako da v resnici ne vemo, na kateri priro~nik v resnici referirajo. Eden od sodelujo~ih pa uporablja Maloslovnico slovenskega jezika M. Gomboc. 3. Navpra{anje,kajjihmotiprislovnici,kijouporabljajo,jih7niodgovorilo,trijeso napisali, da ne vedo oz. ne morejo odgovoriti, ker jo premalo uporabljajo, 7 {tu- dentov ne moti ni~, drugi pa med odgovori navajajo podobne ugotovitve, kot so jih navedli tudi {tudenti tretjega letnika. 14 jih meni, da je slovnica nepregledna; da je nejasna, sta menila dva; njena te`a moti 6 {tudentov, 4 pa {tevilo strani oz. obse`nost. Dva menita, da je v njej preve~ nizanja podatkov, dva pa menita, da je premalo natan~na, enega motijo nejasni primeri, drugega pa prenatan~na delitev poglavij. Eden meni, da je nerazumljiva, eden pa navaja, da se v njej ne znajde (pri temnenavede,kajjevzrok).5jihmeni,dajezastarela,{tirjeomenjajozapletenost in nesistemati~nost, eden omenja pretirano strokovnost in eden nezanesljivost. 4. 16 vpra{anih {tudentov preferira elektronsko izdajo slovnice, 29 klasi~no, 7 pa bi jih uporabljalo obe obliki, in sicer bi klasi~no uporabili za {tudij, za hitro iskanje informacij pa elektronsko. 5. Pet {tudentov drugega letnika ni odgovorilo na vpra{anje, kaj bi po njihovem mnenjubilelastnostidobreslovnice,edenpajenapisal,daneve.Kar21vpra{anih je med lastnostmi omenilo preglednost (eden je pri tem opozoril na preglednost kazala), eden pa je opozoril na natan~no in bolj razdelano stvarno kazalo. Dva vpra{ana sta menila, da je bolje, ~e je slovnica oblikovana v ve~ knjigah, ki so lahko bolj obse`ne in bolj natan~ne, eden pa meni, da je kakovost slovnice v tem, 35