Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
34. Obdobja - 1. del:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432
Simpozij OBDOBJA34 5. med dobrimi lastnostmi navedli sistemati~nost, preglednost, aktualnost gradiva (temelje~ega na korpusu). Ker je vzorec respondentov nereprezentativen, podatkov sicer ne morem posplo- {evati, lahko pa iz odgovorov vendarle izpeljem nekaj dejstev in stali{~, ki bi jih mordakazalo upo{tevati pri oblikovanju slovenske slovnice. Navpra{anjajeodgovorilo10{tudentov3.letnikain52{tudentov2.letnika.Vna- daljevanju bom na kratko povzela odgovore {tudentov in jih posku{ala interpretirati. Pri tretjem in petem vpra{anju so vpra{ani navajali tudi po ve~ lastnosti, zato je skupno {tevilo odgovorov ve~je od {tevila sodelujo~ih. A. skupina ({tudenti tretjega letnika) 1. Vsi v anketi sodelujo~i {tudenti tretjega letnika uporabljajo slovnico, vendar je njihova uporaba priro~nika odvisna od tega, ali gre za izpitno obdobje ali ne. Ocenjujejo,dajouporabljajoodenkratdotrikratnamesec({tirje{tudenti),edenjo uporablja {tirikrat in eden petkrat, eden jo uporablja od sedemkrat do desetkrat na mesec, trije pa so odgovorili, da jo uporabljajo samo za {tudij. 2. Vsi uporabljajo Slovensko slovnico Jo`eta Topori{i~a, ob tem eden dodaja, da ve~ uporablja slovarje. Dva uporabljata prvo izdajo slovnice iz leta 1976, drugi nava- jajo letnice novej{ih, tudi prenovljenih izdaj. 3. Na vpra{anje, kaj jih v slovnici, ki jo uporabljajo, moti, trije odgovarjajo, da ni~, eden kot pomanjkljivost navaja dejstvo, da je ({e) ni v e-obliki. Dva menita, da je stara oziroma zastarela, trije, da je nepregledna, med odgovori pa najdemo tudi mnenje, da je zelo iz~rpna (vendar tega ne razumem kot njeno pomanjkljivost), da so primeri v~asih preenostavni in ne pomagajo pri iskanju odgovora na dilemo, eden od respondentov pa meni, da je v~asih v slovnici zaslediti nelogi~no razpo- reditev tem v poglavja, kar ote`uje iskanje, hkrati pa zapi{e tudi to, da je preve~ primerov. 4. Zaklasi~nooblikobiserajeodlo~ilo5{tudentov,zae-obliko4,edenpanavaja,da je izbira ene ali druge oblike odvisna od situacije, kje jo rabi. 5. Med lastnostmi dobre slovnice navajajo njeno elektronsko obliko, ki omogo~a la`je iskanje (1 odgovor), razumljivost (1 odgovor), preglednost (5 odgovorov), kamor ume{~ajo tako strukturno preglednost in logi~no urejenost vsebine od splo{nega k posebnemu, kot tudi ~isto tehni~ne re{itve, od oblik ~rk do razmika medvrsticami,edenmeni,dabimoralabitislovnicabarvita,edenpa,dabimorala odra`ati konsenz jezikoslovcev glede definicij. Eden od vpra{anih pa meni, da lahko Topori{i~eva slovnica slu`i kot zgled. Iz odgovorov v anketi sodelujo~ih {tudentov tretjega letnika lahko torej sklepamo, dajihve~inaslovnicosiceruporablja,vendarnekateriizklju~nokot{tudijskogradivo. Uporabljajo samo Slovensko slovnico Jo`eta Topori{i~a, kar je razumljivo, saj druge, ki bi ustrezala njihovemu namenu, `al ni. Polovica {tudentov preferira klasi~no knji`no izdajo slovnice, ki bi po njihovem mnenju morala biti bolj pregledna, iz 34