Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
34. Obdobja - 1. del:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432
Simpozij OBDOBJA34 z ozirom na zemljepisno razse`nost obravnavanega ozemlja kot ve~sistemski na – - re~ni slovar, saj bo vklju~eval besedje 85 krajevnih govorov s prav toliko razli~nimi sistemi; z ozirom na vsebino kot tematski nare~ni slovar, ki bo zajemal besedje iz po – - menskega polja kulturne rastline; – zoziromnavklju~enostizto~nickotkonkordan~ninare~nislovar,kibovklju~eval le tiste besedne oblike, ki so prisotne v gradivu – za samostalnike in pridevnike je to v ve~ini primerov edninska imenovalni{ka oblika, za glagole pa nedolo~ni{ka in sedanji{ka oblika za prvo osebo ednine oz. mno`ine; – z ozirom na ~asovno zvrstnost gradiva kot sinhroni nare~ni slovar, ki popisuje besedni fond obravnavanih krajevnih govorov na prelomu 20. in 21. stoletja; – zoziromnametodokotkonfrontativni nare~ni slovar, ki bo vklju~eval poknji`ene nare~ne in knji`nim leksemsko enake nare~ne izto~nice; – zoziromnapotencialnega uporabnika kot znanstveni slovar; – zoziromnaobsegzajetih idiomov kot enozvrstni nare~ni slovar; – z ozirom na socialnozvrstni polo`aj obravnavanega idioma kot nenormativni, tj. opisni in prikazovalni nare~ni slovar. 3.4 Informativnost slovarja Na podlagi predvidene strukture bo tako mogo~e iz slovarskih enot pridobiti naslednje informacije o obravnavanih nare~nih leksemih: – foneti~no podobo leksema, – zemljepisno raz{irjenost leksemov, – razlago pomena nare~nih leksemov v okviru tematskega polja, – podatke o enakosti oz. razli~nosti nare~nih in knji`nih pomenov leksemov, – podatke o ve~pomenskosti nare~nih leksemov, – podatke o sopomenskosti nare~nih leksemov. 4 Sklep Zbrano nare~no gradivo ne predstavlja idealnega korpusa za sestavo nare~nega slovarja (npr. odsotnost rodilni{ke oblike, sobesedila in ~asovnozvrstnostnih ozna- ~evalnikov), vendar pa je kot tako zaradi njegove pestrosti, zanesljivosti, sistema- ti~nosti, primerljivosti in aktualnosti za slovarsko obravnavo povsem primerno, kar se je ne nazadnje pokazalo tudi na vklju~enih vzor~nih primerih geselskih ~lankov. Slovar bo tako dokumentiral obstoj in pomenske zna~ilnosti leksemov iz pomenskega polja kulturne rastline ter prikazoval njihovo zemljepisno raz{irjenost. Njegova vloga bo ne nazadnje tudi vzpodbujanje k tovrstni obravnavi {tevilnih zbirk nare~nega besedja za razli~na tematska polja. 289