Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
34. Obdobja - 1. del:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432
Simpozij OBDOBJA34 Novomedijskoizrazje mo~no prednja~i v podkorpusu tvitov (41 %). Najve~ pogo - vornih, nare~nih in slengovskih izrazov najdemo v forumskih sporo~ilih (25 %). S tematsko obarvanim besedi{~em so izrazito bogati komentarji na novice (23 %). Zanimivo je, da smo najve~ govornih prvin (18 %) na{teli v blogih, saj se ti zdijo {e najbolj oddaljeni od govorjenega diskurza. Domnevamo, da gre za {um, saj v pod- korpusu blogov zaenkrat ne lo~ujemo besedil blogovskih zapisov in komentarjev nanje. Strategije kraj{anja sporo~il so razmeroma enakomerno zastopane v vseh podkorpusih, medtem ko so emotikoni in izpu{~anje {umnikov izrazito zna~ilni za interaktivne besedilne zvrsti, kot so tviti, komentarji in forumi, medtem ko nestan- dardno pisanje skupaj/narazen ni posebej zna~ilno za nobenega od podkorpusov. Za natan~nej{i vpogled v leksiko, posebej specifi~no za novomedijsko sloven- {~ino, smo analizirali seznam tistih besed v korpusu, ki tako odstopajo od u~nega leksikona in korpusa standardne sloven{~ine, da jih lematizator ni znal lematizirati. Pregledali in kategorizirali smo 100 najpogostej{ih besed, ki skupaj predstavljajo skoraj 30.000 pojavitev v korpusu. Polovica med njimi so razli~ni emotikoni, ki bi jih bilo treba dodati v leksikon. Sledijo besede, zapisane brez {umnikov (12 %), nestan- dardnozapisanebesede(11%)inve~besed,zapisanihkotena(6%),kisejihmoramo nau~iti ustrezno standardizirati {e pred lematizacijo. V manj{ini primerov naletimo na te`ave zaradi neznanih okraj{av, neznanih besed, ki so bile prevzete iz tujih jezikov, neznanih lastnih imen, zapisa ulomka in zatipkanih besed (skupaj 11 %). 4 Zaklju~ek V prispevku smo predstavili prve rezultate gradnje in analize korpusa Janes, ki vsebuje tvite, forumska sporo~ila, blogovske zapise in komentarje na spletne novice. Ta predstavlja prvi korak k prou~evanju zna~ilnosti novomedijske sloven{~ine, kot jo uporabljajo ne zgolj avtorji klasi~nih (tiskanih) besedil, temve~ vsi, ki ustvarjajo uporabni{ke spletne vsebine. Predstavljeni korpus prvi~ pri nas omogo~a celovite, poglobljene in ponovljive jezikoslovne raziskave slovenske ra~unalni{ko posredovane komunikacije. Temeljita analiza tega segmenta spletne komunikacije bo pripomogla tudi k razvoju novih jezikovnotehnolo{kih orodij za sloven{~ino (npr. izbolj{anih ozna~evalnikov ter aplikacij za zaznavanje `aljivega govora in rudarjenje podatkov). Ker v nadaljevanju projekta na~rtujemo tako prosto kot odprto dostopno razli~ico korpusa, bodo podatke pri svojem delu lahko uporabljali tako raziskovalci kot zain- teresirana javnost. Zahvala Raziskava, opisana v prispevku, je bila opravljena v okviru nacionalnega temelj- negaprojektaViri,orodjainmetodezaraziskovanjenestandardnespletnesloven{~ine (J6-6842, 2014-2017), ki ga financira ARRS. 222