Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
34. Obdobja - 1. del:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432
Simpozij OBDOBJA34 v besedilih inventivno uporablja jezik, npr. Majhna pesem, ki temelji na enakopisni - cah oz. enakoglasnicah in tvori duhovite u~inke. Pri razli~nih predmetih (Uvod v knji`evnost, Mladinska knji`evnost, Ustvarjalno pisanje idr.) smo s {tudenti poustvarjalno pisali na osnovi zgleda iz sodobne slovenske (mladinske) knji`evnosti ter z uporabo SSKJ 2. 2 Ustvarjalna knji`evna didaktika Vuvodni fazi {olske interpretacije s {tudenti poi{~emo in zapi{emo ve~pomenke ter jih dopolnjujemo, npr. biti to~en kot – ura/pivo/med? Ve~pomenke, najdene po spominu in potem v SSKJ 2, pogosto uporabljajo v reklamah, npr. za lekarno, kjer pi{e: Pozdravljeni v na{i lekarni. V osrednji fazi beremo knji`evna besedila in pozor- noanaliziramojezikvknji`evnemkontekstu.Vtretji,sklepnifaziknji`evnedidaktike na osnovi SSKJ 2 i{~emo besede z ekspresivnimi kvalifikatorji, iz katerih kasneje tvorimo besedila. Zgled so tudi literarna besedila. Pri poustvarjanju ob zgledu Jesihove Majhne pesmi gre za tvorjenje z enako- pisnicami in formulo: prva pomenska enota je biti bled, druga pomenska enota sta dvojica bled in bohinj, vezna beseda med prvim in drugim pomenskim sklopom je ve~pomenkabled. […] hudo je le`at ves bolan, bled in bohinj, sladko pa je do poldneva v postlji zavaljen brat in sestra. (Jesih 1982/83: 500) Nekaj {tudentskih primerov: Dobila je sklep in stegno. Ima potno ~elo in violino. Ima vnetje vranice in sovice. Krojimo obleke in usode. Nabiramo gobe in znanje. Oblekla je `age in krasta~e. Obrisal si je pot in vas. Opravljamo delo in sosede. Pripovedovali smo si {ale in jopice. Roko je vzdignila zlata in srebrna. Usedla se je v sredo in ~etrtek. Za u~ence je zanimiv primer poustvarjalnega tvorjenja, npr. pesem Sa{e Vegri O~ka pravi. [tudenti na osnovi pesmi tvorijo podobne stavke/povedi s tremi bese- dami, in sicer sta prva in druga beseda povezani v prvo pomensko celoto, druga in tretja beseda pa v drugo pomensko celoto. Med prvo in tretjo besedo ni ve~pomenske povezave, kar tvori humoren u~inek: Boli me glava, peta in {esta. Na jug so odletele {torklje, `erjavi in bagri. Na njivi sem pustil grablje, vile in {krate. Na okno so prileteli sinica, ta{~ica in tast. Nabirali smo rake, {koljke in bideje. V `ivalskem vrtu so tigri, levi in desni. B. A. Novak v svojem poeti~nem slogu uporablja izrazito metafori~en jezik, med drugim`evnaslovihpesmiBesedajekonj,Fantodfare,Glavajeglavna,Hi{aizkart, O~i na pecljih idr. Besedotvorni zgled je pesem ^arovnije sveta (sestavljanke: butelj+ka, j+opica, raz+o~arani): 138