Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
34. Obdobja - 1. del:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432
Simpozij OBDOBJA34 9. razred 1 – SSKJ 23 – SSKJ 37 – SSKJ 1 – Slovenska slovnica 20 – Slovenska slovnica 47 – Slovenska slovnica 0 – Slovenski pravopis 22 – Slovenski pravopis 43 – Slovenski pravopis 3 – druge slovnice 15 – druge slovnice 46 – druge slovnice 3 – razli~ne preglednice 23 – razli~ne pregled- 39 – razli~ne pregled - slovni~nih pravil nice slovni~nih pravil nice slovni~nih pravil 7 – e-slovarji 35 – e-slovarji 24 – e-slovarji Zadnjidvevpra{anjisenana{atanagovortelevizijskihinradijskihvoditeljevterna sporazumevanjenasocialnihomre`jih.Navpra{anjeprimernostigovoravoditeljevjih je odgovorilo pritrdilno 149, nikalno 24, odgovor vseeno mi je je zapisalo 64 u~encev, 15 pa jih ni odgovorilo. Pri~akovano se u~enci na socialnih omre`jih sporazumevajo v slengu (14 v na- re~ju, 31 pa celo v knji`nem jeziku). 5 Sklep Rezultati odgovorovna{ihosnovno{olcevnamgovorijo,dabibilomordasmiselno ponovno preu~iti, katere so tiste vsebine in pristopi, ki bi jih bilo v bodo~e smiselno zadr`ati oziroma opustiti. Obstoje~i u~ni na~rt je v izbiri jezikovnih tem ambiciozen, ker zajema s koristnimi posodobitvami veliko spodbud k razmi{ljanju in novih pri- stopih, a se zdi problemati~en pri na~inu uresni~evanja, poznavanja in razumevanja slovni~nih poglavij (razpr{enost osnovnih jezikovnih pojmov, terminov … ). Najve~jo te`avo za u~itelje zagotovo predstavlja obravnava jezikovnih zakonitosti, ki se nave- zujejo na besedila. 4 Strinjam se s trditvijo Marte Kocjan Barle in jo kot praktik podpiram. Nujno in potrebno je postaviti {olski slovni~ni standard, ki bi ga lahko sestavljavci u~benikov prelili v primerno predstavitev tem, predpisanih v UN. Osnovna{olajetemelj,kimorana{eu~encenau~itipravilnoknji`nopisati,bratiin govoriti. Zato je na{a naloga, da znamo u~ence seznaniti z osnovami slovnice, pravo- pisa in pravore~ja. Osnovno{olski u~itelji namre~ pogre{amo u~benik, ki bo zgled nazornega, jasnega, preglednega in sistemati~nega jezikovnega priro~nika, s katerim si bo u~enec, kasneje tudi dijak, znal pomagati pri nadaljnjem izobra`evanju. 4 UN ne potrebuje radikalnih posegov, ampak bi ga bilo treba popraviti v nekaterih nedoslednostih in pomanjkljivostih. Da pa bi jezikovne teme lahko predstavili klasi~no, bi se seveda morali odre~i trenutno veljavnemu temeljnemu didakti~nemu na~elu, da se obravnava jezikovnih zakonitosti navezuje na neumetnostna besedila. Pomanjkljivostim prej{njega na~ina pou~evanja slovnice bi se lahko izognili z anga`iranjem slovenisti~ne stroke, sestavljavcev u~beni{kih gradiv in u~iteljev. Slovenisti bi morali postaviti {olski slovni~ni stan- dard, ki bi ga lahko sestavljavci u~benikov prelili v didakti~no primerno predstavitev tem, predpisanih v UN. Odpravili naj bi strokovne pomanjkljivosti: razli~ne nedore~enosti, nedoslednosti, neenotnosti (v nekaterih primerih je neizmerno te`ko uskladiti trditve ali oznake v slovnici, pravopisu in razli~nih jezikovnih priro~nikih). Sestavili naj bi {olski slovar in pravopis, ki bi osnovno{olce pripravil na poznej{o - uporabo zahtevnej{ega Slovarja slovenskega knji`nega jezika (SSKJ), predvsem pa Slovenskega pravo pisa (SP 2001). Osmislili naj bi u~enje slovnice, pravopisa in pravore~ja kot prakti~no uporabnih za nadaljnje {olanje in delovanje v poklicu. 124