Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
34. Obdobja - 1. del:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432
Simpozij OBDOBJA34 obvlada slabo. Za u~ence pomeni dobro obvladovanje maternega jezika: bogat besed- ni zaklad, znanje pravopisa, znanje slovnice, poznavanje pravil za pisanje besedil, obvladovanje govornih polo`ajev (tudi zborni knji`ni jezik), poznavanje pravil za pisanje besedil. Za dobro obvladovanje maternega jezika se zdi u~encem najmanj pomembnopoznavanjeinuporabljanje slovarjev ter dodatnih gradiv za sloven{~ino. 2. sklop vpra{anj – u~en~ev pogled na u~enje sloven{~ine Izpostavila bi dve vpra{anji anketnega vpra{alnika: prvo je, kaj je pri pouku sloven{~ine u~encemnajboljv{e~,indrugo,kajsenajrajeu~ijo:slovnico,knji`evnost ali oboje. U~enci so pri prvem vpra{anju odgovarjali razli~no: najve~ odgovorov je imelo branje (v vseh oddelkih od 6. do 9. razreda prvih deset minut vsake u~ne ure redno beremo), sledijo malo{tevilni razli~ni odgovori: delo v skupini, spoznavanje in pogovor o pisateljih in pesnikih, predstavitve in govorni nastopi so{olcev, razlaga u~iteljice, pisanje spisov, slovnica. Na drugo vpra{anje so u~enci zapisali, da se veliko raje u~ijo knji`evnost kot slovnico. 3. sklop vpra{anj je obse`nej{i in se nana{a na u~en~evo razumevanje slovnice Vpra{anja: – Kajsipredstavlja{ pod pojmom slovnica? – Setizdipomembno,dadobroobvlada{slovnico? – Meni{,dajebolje znati poiskati slovni~na pravila kot jih usvojiti? – Vkaterihsituacijah se ti zdi nujno potrebno obvladovanje slovni~nih pravil? – Aliteslovni~ne napake zelo motijo? – Ali je zate dovolj, da nekdo predstavi vsebino, ~etudi s slovni~nimi napakami, ali pa pri~akuje{ predstavljeno vsebino brez slovni~nih napak? – Zna{napisati/sporo~iti tako, da te naslovnik (u~itelj, star{i …) vedno razume? Kajsipredstavlja{ pod pojmom slovnica? [esto{olci (vsi) in sedmo{olci so najve~krat odgovorili z ne vem ali pa pustili prazen prostor, pri sedmo{olkah je bil najpogostej{i odgovor pravila, pri osmo{olcih in deveto{olcih pa prav tako izstopa odgovor pravila. Se ti zdi pomembno, da dobro obvlada{ slovnico? Na vpra{anje je pritrdilno odgovorilo 180 u~encev, negativno 17 u~encev, 54 z odgovoromnevem,enegaodgovorapanibilo. Meni{, da je bolje znati poiskati slovni~na pravila kot jih usvojiti? Usvojena slovni~na pravila je izbralo kar 191 u~encev, znati poiskati slovni~na pravila 52, oboje 1, 7 vpra{anj pa je bilo neizpolnjenih. 119