Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
34. Obdobja - 1. del:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432
Simpozij OBDOBJA34 KAKORAZMI[LJAJOOSLOVENSKISLOVNICINA[I OSNOVNO[OLCI? KarmenBizjakMerzel Osnovna{ola Danile Kumar, Ljubljana UDK373.34.091.3:811.163.6'242'36(049.5) Uvodoma je predstavljena problematika pou~evanja slovnice v osnovni {oli in z njo povezanimodernipristopipou~evanjamaternegajezika.Osrednjidelprispevkaseosredoto~a na rezultate anketne raziskave, ki sem jo izvedla na populaciji u~encev od 6. do 9. razreda. Z njo sem analizirala odnos u~encev do maternega jezika, do u~enja le-tega ter njihova stali{~a do slovnice na splo{no in do njihovih najpogostej{ih slovni~nih zadreg. osnovna {ola, pou~evanje slovnice, moderni pristopi, stali{~a u~encev do slovnice The paper first focuses on the problem of teaching grammar in primary school and elucidatesmodernapproachestoteachingthemothertongue.Thereisthenadiscussionofthe results of surveys carried out among of pupils from years 6 to 9. Pupils’ typical attitudes towards their mother tongue and grammar, as well as their most common grammatical problems, are analysed. elementary school, teaching grammer, modern approaches, pupils’opinions 1 Uvod–slovnica v na{ih osnovnih {olah Pravzaprav se vsak u~itelj sloven{~ine redno ne le sre~uje, temve~ tudi spra{uje o smiselnosti, kakovosti in koli~ini podajanja u~ne snovi, vezane na slovnico. Z vsa- kodnevno pripravo na u~no delo posku{a osmi{ljevati podajanje u~ne snovi, jo razlagati ~im bolj nazorno in ne nazadnje tudi sistemati~no.1 Temu vsakodnevnemu delu redno dodaja, ~e seveda opravlja svoje delo vestno in odgovorno, tudi dnevno - refleksijo svojega dela in posku{a tudi ~im prej dobiti povratno informacijo o u~en~e vemrazumevanjupodanesnovi. Pri obravnavi knji`evnosti je to la`je, saj je povratna informacija u~enca hitrej{a in odzivnej{a. Pri podajanju slovni~ne snovi pa je ta proces druga~en in tudi dalj{i. Obravnavi slovnice je v 6. razredu namenjenih 105 ur (60 %, 5 ur tedensko), v7.razredu84ur(60%,4uretedensko),v8.razredu73,5ur(60%,3,5uretedensko) in v 9. razredu 86,5 ure (60 %; 4,5 ure tedensko). Dele` obravnave slovnice je razviden, vendar se v prispevku ukvarjam z vpra{anjem, ali je tudi dovolj u~inkovit, da na{i osnovno{olci zapustijo {olske klopi dovolj jezikovno opismenjeni za svojo izobrazbeno stopnjo, funkcioniranje v dru`bi in/ali nadaljnje izobra`evanje. 1 Pretok misli in idej zahteva natan~no sporo~anje in tudi sprejemanje. Zato morata oba – sporo~evalec in naslovnik – poznati jezik in umeti njegov ustroj. K temu pripomorejo jezikovna pravila, ki jih vsi, ki se u~imo jezika, spoznavamo v procesu u~enja. 115