Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
34. Obdobja - 1. del:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432
Simpozij OBDOBJA34 SLOVNICAINSLOVAR–AKTUALNIJEZIKOVNIOPIS Pri oblikovanju tematskih smernic 34. simpozija Obdobja je bilo kot izhodi{~no izpostavljeno osredoto~anje na pet medsebojno tesno povezanih podro~ij: na temeljna teoreti~na izhodi{~a jezikovnega opisa, na vpra{anje razumevanja norme, rabe in kodifikacije, na problematiko slovaropisja na Slovenskem oz. razlagalni slovar so- dobne sloven{~ine, na podro~je pisanja sodobnih slovnic oz. slovnico sodobnega slovenskega jezika in na podro~je jezikovnotehnolo{kega vidika jezikovnega opisa. Med temeljnimi cilji je bilo posebej poudarjeno podro~je teoreti~nega izhodi{~a jezikovnega opisa, ki naj bi opredelilo in razlo`ilo smisel, razli~ne cilje in oblike jezikovnega opisa. V sredi{~e so bila postavljena vpra{anja, zakaj in kako so obliko - vani razli~ni jezikovni opisi ter komu so namenjeni. Ker pa je z njimi neobhodno povezana tudi vzgojno-izobra`evalna funkcija, ki pogosto naka`e, potrdi ali ovr`e smiselnost, nujnost in uporabnost dolo~enega jezikovnega opisa, je bil eden izmed ciljev simpozija tudi vklju~itev didakti~nega vidika v problematiko slovarskega in slovni~nega opisa jezika. Drugo podro~je, ki je bilo postavljeno med tematske smernice 34. simpozija Obdobja, je vpra{anje jezikovne norme, rabe in kodifikacije. Sodobne sociolingvi- sti~ne, funkcijske oz. pragmati~ne jezikoslovne teorije, nasprotujo~e razumevanju normekotzakona,kibimoralbitibrezpogojnoizpolnjen, zahtevajo ponovno oprede- litev knji`nega, normativnega in z njima povezane rabe. Predvsem pa bi moral biti ponovno opredeljen odnos med rabo, normo in kodifikacijo v sodobnem slovenskem jeziku. Vsamo jedro tematskih smernic 34. simpozija Obdobja sta bila postavljena raz- lagalni slovar in opisna slovnica sodobne sloven{~ine. Poudarjeno je bilo predvsem vpra{anjeoz.razumevanjeciljevslovaropisnegainslovni~negaopisajezika/jezikovin metod za doseganje le-teh. S tem je bilo nespregledljivo povezano tudi razumevanje `elja in potreb razli~nih naslovnikov oz. uporabnikov slovarjev in slovnic. Sodobnoslovaropisjeinsodobnislovni~niopispanujnoinneobhodnovklju~ujeta tudi jezikovno tehnolo{ki vidik opisa sloven{~ine. Med cilji simpozija sta bila tudi obravnava vidika kontinuirane povezave in dopolnjevanja med razli~nimi metodo- lo{kimi in teoreti~nimi smermi slovaropisja in slovni~nih opisov ter vidika vklju- ~evanja `elja, zahtev in potreb {ir{ega dru`benega spektra, ne le strokovnega. Obravnavanatematikajenamre~aktualnainpomembnanelesstali{~astroke,pa~ pa tudi {ir{ega dru`benega okvira. Slovar in slovnica sta deli, ki naj bi med drugim odra`ali predvsem sodobno stanje jezika oz. naj bi podajali aktualni jezikovni opis. Izhajajo~ iz poznavanja jezikoslovne tradicije, naj bi priro~nika upo{tevala in ustrezno opredelila zaznane jezikovne spremembe. Upo{tevala naj bi tudi metodolo{ke, sociolo{ke, filozofsko-teoreti~ne, tehnolo{ke in druge novosti, ki jih narekujeta tako stroka kot sama dru`ba. 11