Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
32. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
Simpozij OBDOBJA32 4.2 razmi{ljati, to nam ni v navadi; Bolj se Anketirance smo vpra{ali, ali imajomoramosredoto~iti na govorico, ne na to kaj te`ave pri ustnem sporo~anju v ZJ. 176 anke-govorim; Govoriti moram po~asneje in bolj tirancev (tj. dobra ~etrtina – 28,12 %) jezbrano; odgovore za e: Premalo sem se ga napisalo, da nimajo te`av pri zbornem go-u~ila; V {oli ga nismo dovolj utrjevali – vedno vorjenju. Odgovore preostalih anketirancevsmo naredili po 10 primerov in to je bilo to; na to odprto vpra{anje pa smo razporedili vZJ ima preve~ pravil, zato ne znam vseh; ve~ skupin, in sicer glede na pogostnostV~asih ne vem, kako se kak{na beseda odgovorov (gl. Tabela 3). sklanja. 18 odgovorov je zdru`enih v Drugo, npr. Ne sli{im ZJ v medijih; Negativno mnenje Tabela3:Vzrokizate`ave,kijihimajoanketirancidru`be o ZJ; ZJ se ne razvija; ZJ je preve~ pri ustnem sporo~anju v ZJ rigiden in mi deluje ki~asto; Zdi se mi naporen; Ne vidim potrebe po ZJ; Vpliv Vzroki za te`ave [tevilo (f)f (%)drugih jezikov (angl.); V {oli smo ga premalo a)Rabaneknji`nega jezika uporabljali; Nih~e ga do zdaj ni zahteval od (nare~je, sleng). 293 65,11 mene. b) Premalo rabe ZJ. 79 17,55 V navedeno predstavitev vzrokov te`av c)Nespro{~enost. 27 6,00 pri ustnem sporo~anju v ZJ so zajeti tudi ~)Vpliv sodobnih medi- odgovori anketirancev, ki so na 1. vpra{anje jev: SMS, MNS, TV. 16 3,55 odgovorili, da nikoli ne govorijo zborno (36). d) Zahteva preve~ napora.10 2,22 ^e pobli`e pogledamo samo njihove odgo- e)Neznanje ZJ. 7 1,55 vore, so rezultati naslednji: dobra ~etrtina (10) pravi, da z zborno govorico nima te`av f)Drugo. 18 4,00 (podoben odstotek velja tudi za vse anke- SKUPAJ 450 100 tirance) – ni pa jasno, ali nimajo te`av zato, ker nikoli ne govorijo zborno (oz. ~e nikoli ne Pribli`no dve tretjini anketirancev menita,govorijo zborno, navsezadnje niti ne morejo da imata te`ave z zborno govorico zaradipresoditi, ali imajo te`ave ali ne). Preostalih vpliva neknji`nih zvrsti (odgovor a; omenjajo26anketirancev vidi vzrok za te`ave pri zbor- 5 in sleng, redkeje tudi predvsem nare~je nemgovorjenju predvsem v rabi neknji`nega pogovorni jezik), npr. Ve~krat se mi zgodi, dajezika (odgovor a) in v premalo rabe ZJ se zaradi nare~ja ne spomnim pravilne(odgovorb)–tuditojeenakokotvodgovorih besede; Sleng uporabljam skoraj 16 ur navseh anketirancev. dan. ^e odgovoru a priklju~imo odgovor bAnketirance smo nato vpra{ali {e, kako bi (premalo rabe ZJ), lahko napi{emo, da ve~odpravili te`ave, ki so jih navedli v odgovoru kot 80 % anketirancev meni, da imajo te`avena prej{nje vpra{anje. Kot je bilo `e ome- pri govorjenju v ZJ, ker to zvrst premalonjeno,je176anketirancevnavedlo,danimajo uporabljajo. te`av pri ustnem sporo~anju v ZJ; ti niso od- Drugi odgovori (od c do e) so zastopani sgovarjali na to vpra{anje. Odgovore preosta- skromnej{imi odstotki. Prim. odgovore za c:lih anketirancev na to odprto vpra{anje pa Imam tremo; Po~utim se bedno/sme{no; ^esmo razporedili v ve~ skupin, in sicer glede govorim ZJ, se hitro zmedem; ^e je v bli`inina pogostnost odgovorov (gl. Tabelo 4). Ker oseba, ki me pozna iz doma~ega okolja, misli,so nekateri anketiranci navedli ve~ odgovo- da se pa~im, ko govorim v ZJ, zato raje nerov, se kon~no {tevilo odgovorov ne ujema s govorim; odgovore za d: Ve~ bi morala{tevilom anketirancev. 5 Ta raziskava potrjuje ugotovitev V. Smole (2004: 322, 325), da stereotip o nare~ju kot jeziku starej{e generacije ne dr`i. 58