Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
32. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
Simpozij OBDOBJA32 etnizirane manj{ine in nasiljem nad njimi tercija. Kakor vzpon zagovorni{kih skupin in ideolo{kimi mehanizmi, ki delujejo v ozadjunevladnih organizacij (Harvey 2012: 233) je teh procesov; izpostavlja rasizem, na osnovitudi razmah peticij vzporeden z neoliberal- katerega dru`beni sistem ustvarja strukturnenimobratom,kjersenevladneorganizacijein neenakosti ter usmerja procese marginaliza-peticije med sabo dopolnjujejo; ko se je na cije in izklju~evanja. na{ih tleh za~ela restavracija kapitalizma s Primer liberalne peticije je `e navedenaprocesi korporativizacije, poblagovljenja in peticija Prepre~imo lov na ogro`ene vrsteprivatizacije javnega premo`enja, so se posa- ptic!, ki v primerjavi s peticijo ^lovekovemezniki za~eli intenzivno obra~ati k alterna- pravice tukaj, pravice Romov zdaj! netivnim oblikam, v katerih bi mogli izraziti vsebuje strukturne enote ponazoritev, v katerisvojo voljo. Vendar pa peticija z naslavlja- bi bile predstavljene posledice lova (ogro-njem vladnih in mednarodnih institucij, ki so `enih) ptic, ampak so te predstavljene vv obstoje~em sistemu naklonjene interesom argumentih (glej besedilo 1). Peticija pa nevladajo~e elite, legitimira njihovo odlo~e- poka`e na sistemski vzrok tega dejanja: pre-valno vlogo, to pa spodkopava mo`nosti, da tvorbe lovskih dru`in v javno-zasebna part-bi peticija presegla neoliberalni okvir. U~inek nerstva kot ukrep neoliberalnega kapitalizma,peticije v smislu oblikovanja in krepitve kriti- tj. poblagovljenje narave (v obliki lovskega~ne zavesti je nevtralizirajo~; ker podpisova- turizma) kot oblike kolektivne razlastitve zanje peticij ne deluje na principu u~inkovitosti, ustanavljanje privatnih rezervatov (zasebnihampak moralnosti (ljudje si s podpisom o~i- lovi{~) za finan~no kapitalisti~no elito. Pravstijo vest), je u~inek peticije pomirjanje in tako ne preizpra{a ideologije, ki je v ozadjuposledi~no deaktivizacija podpisnikov in vsakega ubijanja `ivali (speciesizem), oz. jopodpisnic. celo utrjuje. Teza peticije je poziv k za{~iti ptic zavarovanih vrst pred lovom, ki sicer imaViri in literatura pomenzaza{~itopticosmihzavarovanihvrst,BIZJAK, Aleksandra, 2005: Pridiga kot `anr. a kot je razvidno iz utemeljitev v argumentih,Ljubljana: Zalo`ba ZRC, ZRC SAZU. je vzrok za za{~ito njihova ekolo{ka vrednost^lovekove pravice tukaj, pravice Romov zdaj!: (prvi argument) oz. vrednotenje ptic na lest-http://www.amnesty.si/j7/component/signit/ vici gospodarske {kode/koristi (drugi argu-?view=action&id=63. ment), ne pa lastna moralna vrednost `ivlje-Dr`avni zbor: Postopek za vlo`itev: http://www. nja ptic. Speciesizem je impliciten tudi nadz-rs.si/wps/portal/Home/deloDZ/Peticije/ slovni~ni ravni; nanj ka`e npr. uporaba slov-PostopekZaVlozitev#2. ni~ne metafore4 lovna divjad; pridevni{koHALLIDAY,MichaelAlexanderKirkwood,1994: dolo~ilo v samostalni{ki zvezi je metafori~naAn Introduction to Functional Grammar. (neprototipi~na)uresni~itevmaterialnegaLondon, New York, Sydney, Auckland: glagolskega dogodka (loviti). S tem, ko jeArnold. glagolski dogodek izra`en s pridevnikom, seHARVEY, David, 2012: Kratka zgodovina kot lastnost pripi{e prosto`ive~im `ivalimneoliberalizma.Ljubljana:Studiahumanitatis. dolo~enihvrst, s tem pa ta slovni~na metaforaKRESS, Gunter, van LEEUWEN, Theo, 2005: postane sredstvo legitimizacije in naturaliza-Reading Images. The Grammar of Visual cije lova. Design. London, New York: Routledge. Kljub temu da imajo politi~no anga`iraneLABAN, Vesna, 2007: Televizijsko novinarstvo: hibridizacija`anrovinstilov.Ljubljana: peticije progresivne cilje, pa je njihova usodaFakulteta za dru`bene vede, Knji`na zbirka v kapitalisti~nem sistemu njihova depolitiza-Media. 4 Halliday (1994: 340) s slovni~no metaforo poimenuje neprototipi~ne (neskladne, zaznamovane) odnose medbesednovrstno in semanti~no kategorijo. 478