Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
32. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
Simpozij OBDOBJA32 Besedilo 1: Prepre~imo lov na ogro`ene vrsteseznam `ivali, ki jih lovci legalno lovijo, ptic! in naj se zavzame za odpravo lova ptic za Poziv ministru za kmetijstvo in okolje:zabavo), Pozivamo vas, da prepre~ite uvrstitev zavaro-2. prvi argument (za{~ita ptic ogro`enih vanih vrst ptic med lovno divjad in da sevrst), zavzamete za odpravo lova ptic za zabavo.3. drugiargument(moralnanesprejemljivost Aktualnapobuda za spremembo lovskelova zaradi zabave in profita), zakonodaje vklju~uje dodajanje osmih zavaro-4. tretji argument (za{~ita selitvenih posta- vanih vrst ptic na seznam lovne divjadi. Medjali{~ ptic), predlaganimi vrstami je pet v Sloveniji5. poziv k javnemu strinjanju s tezo, ogro`enih gnezdilk! Lov nanje bi ogrozil6. [podpora podpisnikov in podpisnic]. obstoj teh vrst v Sloveniji in je ekolo{ko ne- sprejemljiv. V besedilu 1 se uresni~uje naslednje VSloveniji lovci vsako leto ustrelijo ve~ kotzaporedje strukturnih enot: teza > argumenti 40000ptic!Jerebica, fazan in mlakarica niko-> poziv k javnemu strinjanju. Kot potrjuje mur ne povzro~ajo ni~ `alega niti ne povzro-analiza obravnavanih peticij, se lahko to za- ~ajo gospodarske {kode. Te ptice ustrelijoporedje tudi spreminja. Teza peticije v bese- zgolj zaradi zabave in osebnega okori{~anja,dilu 1 je poziv ministru za kmetijstvo in kar za sodobno dru`bo ne sme biti sprejem-okolje k zaustavitvi postopka za raz{iritev ljivo opravi~ilo. seznama `ivali, ki jih lovci legalno lovijo, Lov na ptice na `alost {e vedno poteka v vsehz zavarovanimi vrstami ptic in k predlogu za evropskih dr`avah, tragi~ne razse`nosti paprepoved lova ptic za zabavo. Teza ima dosega na obmo~ju Sredozemlja in dr`av obstrukturo tristav~ne sekvence, ki sestoji iz obalah Jadranskega morja. Zgolj v dr`avahgovornega glagolskega dogodka (pozivamo jugovzhodne Evrope lovci vsako leto ubijejo ve~ kot 2 milijona ptic! Posebno ranljive sovas) in dveh odvisnih stavkov (v sistemsko- ptice selivke, ki med naporno, ve~ tiso~ kilo-funkcijski slovnici imenovanih preslikana metrov dolgo, potjo obupano i{~ejo mirna in 2 ki izra`ata stavka, angl. projected clauses), varna postajali{~a, kjer se lahko nahranijo invsebino poziva. odpo~ijejo. Argumenti ne podpirajo le teze, kot je Pridru`ite se pozivu, da Slovenija postanesicerzna~ilno za ekspozicijska besedila oaza miru za ptice selivke, svetovne popot-(Martin 1989: 14), ampak hkrati podpirajo nike,inpodpriteza{~itoogro`enihvrstptic!poziv k javnemu strinjanju s tezo, tj. poziv Struktura besedila 1 je naslednja:javnosti k podpisu peticije. Poziv k strinjanju 1. teza (minister za kmetijstvo in okolje najv obliki podpisa je obvezna strukturna enota prepre~i uvrstitev zavarovanih vrst ptic napeticije, a ni zmeraj integriran v besedilo Tabela 1: Skladenjsko-semanti~na struktura teze v besedilu 1 poziva- -mo vas da prepre~ite uvrstitevin da se zavzamete za zavarovanih vrst ptic med lovno odpravo lova ptic za divjad zabavo dogajanjegovorec prejemnikvsebina govorjenega govorjenega 2 Preslikava (angl. projection) je v sistemsko-funkcijski slovnici (Halliday 1994: 248–269) pojmovana kot pojav, ko se predstavna semanti~na enota uresni~i kot stavek, ki ni del materialne, ampak semiotske ravni realnosti. Preslikani stavek lahko opredelimo kot odvisni stavek, ki predstavlja vsebino govornega ali du{evnega glagolskega dogodka in ni sestavni del njegove skladenjsko-semanti~ne strukture. 475