Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
32. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
Simpozij OBDOBJA32 BESEDILNE VRSTE VVSAKDANJIHNARE^NIHPOGOVORIH Tina Ro`ac In{titut za jezikoslovne {tudije, Znanstveno-raziskovalno sredi{~e, Koper UDK811.163.6’282.2(497.4–14):81’42 Prispevek obravnava mo`nosti za analizo besedilnih vrst, ki se pojavljajo v vsakdanjih nare~nih pogovorih: pripovedne besedilne vrste (pripoved, anekdota, poro~ilo, eksempel), opazka s komen- tarjem, mnenje, obrekovanje, {ala, dra`enje (zbadanje) in klepet. Prikazana je zgradba vsake izmed besedilnih vrst, ki so ponazorjene s primeri besedil iz zbranega nare~nega gradiva. Avtorica podaja mo`nosti za nadaljnjo analizo in besedilnovrstno primerjavo ter predloge za uporabo pridobljenega znanja v uporabnem jezikoslovju. jezikoslovje, govorjeni jezik, besedilna tipologija, zapisovanje nare~nih besedil, istrsko nare~je The paper examines the possibilities for an analysis of text types used in everyday conversation in local dialects: storytelling (narrative, anecdote, recounting, exemplum), observation / comment, opinion, gossip, joke-telling, teasing and chat. It presents the structure of each of the text types, as exemplified by actual texts from the collected dialectological material. The author discusses the possibilitiesforfurtheranalysisandcomparisonoftexttypes,andsuggestspossiblewaysofusingthese findings in applied linguistics. linguistics, spoken language, text typology, transcription of dialect texts, Istrian dialect 1Uvod 2 Metodologija in zbiranje gradiva Vzadnjih desetletjih postaja vse bolj ja-Nanotranjo neenotnost nare~nih pogovo- sno, da se nare~je {e zdale~ ne uporablja le vrov je na simpoziju Obdobja 22 – Metode in prakti~nosporazumevalnih besedilih, temve~zvrsti opozorila B. Ivan~i~ Kutin (2004), ki se igra pomembno vlogo tudi v drugih funkcij-je z razlikami med vsakdanjim govornim skih zvrsteh jezika (ve~ gl. Kenda Je` 2004).posredovanjem in pripovedovanjem sre~ala Kljub temu ostaja osnovna in najpogostej{apri terenskem zbiranju folklornih pripovedi. oblika sporazumevanja v nare~ju oz. dolo-Medtem ko je B. Ivan~i~ Kutin bistveno raz- ~enem krajevnem govoru {e vedno spontaniliko med obemaoblikamabesedildokazovala vsakdanji pogovor. O njem bi lahko postavilina ravni estetske funkcije, `elim s tem predpostavko, da ni notranje besedilnovrstnoprispevkom natan~neje opredeliti besedilne 1 v spontanem pogovoru in prikazati homogen, temve~ je sestavljen iz razli~nihvrste stalnih oblik besedil, tj. besedilnih vrst.mo`nosti za njihovo medsebojno primerjavo predvsem na ravni besedilne zgradbe. Predmet preu~evanja bodo nare~na bese- dila, izbrana iz posnetkov pogovorov med 1 Ang. genre. V izogib {e ve~jim terminolo{kim razhajanjem (ve~ o terminolo{kem neskladju v angle{kem jezikoslovju v Leejevem ~lanku Genres, Registers, Text Types, Domains, and Styles: Clarifying the Concepts and navigating a Path through the BNC Jungle) prevajam genre, skladno z drugimi tovrstnimi raziskavami v slovenskem jeziku (npr. Smolej 2012), kot besedilno vrsto. Besedilna vrsta se pri nekaterih avtorjih pojavlja tudi kot sopomenka pojmom tip besedila, `anr, stalna oblika sporo~anja (npr. Mikoli~ 2007). 351