Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
32. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
Simpozij OBDOBJA32 skih popravkov besedil v slovenskem jeziku,3.2 Opredelitev lektorskih popravkov tako prevodnih kot tudi avtorskih.Edini na~in, kako zajeti jezikovne po- Korpus vsebuje besedila v dveh razli~i-pravke povsem celostno, je ta, da napravimo cah, in sicer zdru`uje izvorno avtorsko bese-tipologijo, kakr{na je bila sestavljena pri pro- dilo in lektorirano besedilo. Besedila vjektu Sporazumevanje v slovenskem jeziku digitalni obliki so strukturirana v formatu(Bizjak Kon~ar idr. 2012). Ker pa je tovrstna XML na na~in, da je izvorno in lektoriranopraksa pri izdelovanju korpusa, namenjenega besedilo mogo~e prikazati hkrati oz. vzpo-prosti rabi in celotni javnosti, neaplikativna, redno,lektorskiposegipasoopredeljenistipinajbr` celo kontraproduktivna, je bila za povnaprej predvideni klasifikaciji. Korpus jereprezentacijo korpusa pripravljena posebna dostopen kot besedilo v formatu XML ter natipologija oznak za popravke. spletu v vmesniku, ki omogo~a iskanje takoOznake se delijo na {tiri glavne kate- po besedilu kot po metapodatkih (tipihgorije: popravkov, informacijah o lektorju (spol, sta-– slog, rost,izobrazba– jezikoslovna/nejeziko-– obliko, slovna, slovenisti~na/neslovenisti~na) in po informacijah o izvoru – ali gre za prevod ali– pravopis in avtorsko besedilo). Klju~ni cilj korpusa je– skladnjo. torej mo`nost objektiviziranega empiri~negaVsaka od nadkategorij ima nabor podka- vpogleda v procese lektoriranja besedil, po-tegorij, ki jih podajamo v nadaljevanju. Pod- sledi~no pa s tovrstnim korpusom pridobimo 3 tudi uvid v najpogostej{e jezikovne napake vkategorije spremlja zapis z XML-oznako. slovenskemjeziku(kjernegrezapreferen~ne ali slogovne popravke). Slog Dvojnica/variantni zapis/variantna oblika
Tujka
Kolokacija
Izbris
Dodajanje
Prevzemanje
Vezljivost/vezava
Besednovrstna pretvorba
Drugo
Oblika Pregibanje doma~ih osebnih poimenovanj
Pregibanje tujih osebnih poimenovanj
Pregibanje doma~ih zemljepisnih imen
3 - V~lanku je predstavljen izhodi{~ni nabor oznak, tj. nabor, ki smo ga pripravili pred za~etkom ozna~e vanja na podlagi ozna~evanja preizkusnih besedil. Med izdelavo korpusa smo nabor dopolnjevali, kon~na razli~ica pa bo oblikovana tik pred javno objavo korpusa, ko bodo dokon~no znane tudi frekvence posameznih kategorij. 328