Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
32. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
Simpozij OBDOBJA32 njim povezanih pojavih vidi enega temeljnihKORDI],Snje`ana, 2009: Policentri~ni standard- mehanizmov jezikovnega spreminjanja inni jezik. Lada Badurina, Ivo Pranjkovi}, Josip jezikovnega prenavljanja, do katerih prihajaSili} (ur.): Jezi~ni varijeteti i nacionalni iden- vzporedno in v povezavi z mehanizmi notra-titeti. Zagreb: Disput. 83–108. njih jezikovnih inovacij. Jezikovni stik je poO@BOT, Martina, 2012: Dejanskost jezikovne navaditisti, ki omogo~i ali okrepi nekaj, kar vrabe in vpra{anje jezikovnega standarda (nekaj jeziku dejansko `e obstaja, le redko pa pri-misli ob opazovanju kontaktnih pojavov, {e nese nekaj zares novega. To je pomembnaposebej v sloven{~ini zamejskih govorcev v ugotovitev, ki spreminja pogled na jezikovniItaliji). Bo`a Krakar Vogel (ur.): Slavistika v stik kot na nekaj skoraj nujno negativnega.regijah – Koper. Zbornik Slavisti~nega dru{tva Ob rahljanju oz. dopu{~anju ve~je variant-Slovenije 23. 111–115. nosti znotraj jezikovnega standarda pa sePOGORELEC,Breda,1993:Jezikovnapolitika in zastavita{evpra{anjisprejemljivostiinjezikovno na~rtovanje pri Slovencih – zgodo- razumljivosti (Ferbe`ar 2012). Vpra{anji stavinainsodobnividiki.Inka[trukelj(ur.):Jezik vsekakor povezani; z ve~jo razumljivostjo,tako in druga~e. 2–17. kar konkretno pomeni tudi pou~evanje aliSCHELLANDER, Anton, 1988: Sodobni sloven- vsaj ozave{~anje o obstoju razli~nih (npr.ski jezik na Koro{kem: vpra{anja govornega sporazumevanja, jezikovnega znanja in jezi- leksikalnih) uresni~itev, ki jih v vsaj pribli`nokovne rabe v dvojezi~ni situaciji. Boris Pater- enakihgovornihsituacijahinpolo`ajihzaradinu, Franc Jakopin (ur.): Sodobni slovenski razli~nih kontekstov in dru`benih okoli{~injezik, literatura in kultura. Obdobja 8. Ljub- danes uporabljajo govorci sloven{~ine izljana: Filozofska fakulteta. 261–273. razli~nih geografskih okolij, bi posledi~noSKUBIC, Andrej E., 2002: Mesto standardnega dosegli tudi ve~jo medsebojno sprejemljivostjezika v repertoarju posameznika. Ada Vido- posameznih razli~ic. S tem pa bi standardvi~ Muha (ur.): Slovenski knji`ni jezik – dejansko pridobil na svoji narodnopovezo-aktualna vpra{anja in zgodovinske izku{nje. valni in narodnopredstavni vlogi, nadejati paObdobja 20. Ljubljana: Filozofska fakulteta. si je tudi bolj spro{~enih in samozavestnih209–226. uporabnikov sloven{~ine z vseh strani.SMAKMAN, Dick, 2012: The definition of the standardlanguage:asurveyinsevencountries. Literatura Joshua A. Fishmanin, Ofelia Garcia (ur.): BROZOVI], Dalibor, 1970: Standardni jezik.International Journal of the Sociology of Teorije, usporedbe, geneza, povijest, suvre-Language 218. 25–58. menazbilja. Zagreb: Matica Hrvatska.STRANI, Primo`, 2011: [ola na obronkih slo- BROZOVI], Dalibor, 1988: Suvremeni slovenskiven{~ine. Metodolo{ki in didakti~ni vidiki standardni jezik – kompleksan lingvisti~kipou~evanja sloven{~ine kot drugega ali tujega fenomen. Boris Paternu, Franc Jakopin (ur.):jezikavFurlanijiJulijskikrajini.Trst: Sodobni slovenski jezik, literatura in kultura.ANSAS. Obdobja 8. Ljubljana: Znanstvena zalo`ba[EKLI, Matej, 2004: Jezik, knji`ni jezik, pokra- Filozofske fakultete. 245–260. jinski oz. krajevni knji`ni jezik: genetskojezi- FERBE@AR, Ina, 2012: Razumevanje in razum-koslovniindru`benostnojezikoslovnipristopk ljivost besedil. Ljubljana: Znanstvena zalo`ba~lenjenju jezikovne stvarnosti (na primeru Filozofske fakultete. sloven{~ine). Erika Kr`i{nik (ur.): Aktuali- HUBER, Damjan, 2008: Slovenski (standardni)zacija jezikovnozvrstne teorije na Slovenskem. jezik v javnosti neko~ in danes. Rije~ 14/1.^lenitev jezikovne resni~nosti. Obdobja 22. 99–109. Ljubljana: Filozofska fakulteta. 41–58. 318