Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
32. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
Simpozij OBDOBJA32 sporazumevanja in metajezikovno zmo`nost.stopnji u~enca. Obravnavi neumetnostnih Ob sprejemanju umetnostnih/knji`evnih be-besedil je namenjenih 60 % ur predmeta, delu sedil razvijajo sporazumevalno zmo`nost inz umetnostnim besedilom pa 40 %; izjema je tudi pridobivajo knji`evno znanje. S pridobi-1. razred, v katerem je razmerje 50 : 50. vanjem knji`evnega znanja pa se prispeva kUresni~evanje splo{nih in operativnih razvijanju pozitivnega odnosa do branja,ciljev pouka jezika in knji`evnosti ni razde- ustvarjanja in izra`anja v razli~nih medijihljeno po razredih, ampak je opredeljeno za (Poznanovi~ Jezer{ek idr. 2011: 6–7).celotno vzgojno-izobra`evalno obdobje, kar Na podlagi tako zastavljenih splo{nih inu~itelju omogo~i, da samostojno izbere ~as, operativnih ciljev so definirani standardiki ga bo namenilobravnaviposameznihciljev znanja, lo~eno za podro~je jezika in knji`ev-in vsebin, ter njihovo zaporedje. U~itelj izbe- nosti. Struktura standardov za vsakega odre tudi metode in oblike dela glede na treh izobra`evalnih ciklov v celoti spremljapotrebe,sposobnostiinpri~akovanjau~encev. strukturo u~nega na~rta oziroma strukturo operativnih ciljev, tako po formi (z izlo~enimiIzobra`evalni standardi za predmet indikatorji znanja) kot po vsebini. V okvirusrb{~ina kot J1 standardov znanja so s poudarjenim tiskomIzobra`evalne standarde za predmet srb- izlo~eni minimalni standardi, toda nikjer ni{~ina so, podobno kot pri sloven{~ini, tako za pojasnjeno, ali so ti isto~asno obvezni za vsekonecprvegacikla(1.–4.razred)kotzakonec u~ence oziroma katerim u~encem so name-obveznega izobra`evanja izdelale strokovne njeni in kak{en je status standardov, zazna-komisije (Skupina avtorjev 2009; Skupina movanih z navadnim tiskom. Izhajajo s sta-avtorjev 2011). Toda standardi za srb{~ino so li{~a, da ima u~enec v skladu z operativnimisprejeti in objavljeni kot posebna publikacija, ciljiu~nega na~rta za dolo~eno triletnoneodvisnoodu~negana~rta.Toninaklju~je– obdobje razvito: zavest o jeziku, narodu inmed standardi ter splo{nimi in operativnimi dr`avi; zmo`nost pogovarjanja; zmo`nost po-cilji, ki se navajajo v u~nih na~rtih, obstajajo slu{anja in ustvarjanja enogovornih neumet-razlike, ne samo v funkciji, ki jo imajo, nostnih besedil; zmo`nost govornega nasto-temve~ tudi v stopnji operacionalizacije in panja,branjainpisanjaneumetnostnihnatan~nosti, s katero so formulirani. besedil; jezikovno in slogovno zmo`nost;Standardi za srb{~ino (in za vse druge zmo`nostnebesednegasporazumevanja.predmete, za katere so sprejeti) so definirani Navedeno je, na kak{en na~in u~enec izrazina treh razli~nih ravneh dose`kov – osnovni, svojo poimenovalno, skladenjsko, pravo-srednji in napredni. Na prvi, osnovni stopnji re~no, pravopisno, slogovno in metajezikov-so opisane zahteve, ki predstavljajo temeljna no zmo`nost. V okviru knji`evnosti naj bipredmetnaznanjainve{~ineoz.funkcionalna imel u~enec, primerno svoji starosti, razvitoin transferna znanja ter ve{~ine, nujne za sposobnost sprejemanja umetnostnih besedil`ivljenje in nadaljevanje u~enja. Pri~akuje se, in tvorjenja besedil o umetnostnem besediludabodovsiu~enci,najmanjpa80%u~encev, in ob njem (Poznanovi~ Jezer{ek idr. 2011:dosegli to raven. Na drugi, srednji stopnji so 74–96). opredeljene zahteve, ki predstavljajo srednjo V poglavju z naslovom Uresni~evanjeraven znanj in ve{~in, oziroma je opisano to, ciljev predmeta je kot osnovni cilj poukakar naj bi dosegel povpre~en u~enec. Pri~a- sloven{~ine navedeno razvijanje zmo`nostikuje se, da bo okoli 50 % u~encev doseglo ali komunikacije ter zmo`nosti sprejemanja inpreseglo to raven. Na tretji, najvi{ji stopnji so ustvarjanja razli~nih besedil. Razvoj teh zmo-opisane zahteve, ki opredeljujejo napredne `nosti temelji na obravnavi neumetnostnih innivoje znanja. Pri~akuje se, da bo to raven umetnostnihbesedil,primernihstarostnidoseglo 20–25 % u~encev. Praviloma so 265