Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
32. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
Simpozij OBDOBJA32 govorimo o dru`benem podro~ju, ki ni nujnoizrazno vlogo itn.), naslovnika in referenco, samostrokovno (Mikoli~ 2009: 262–263).prenosnik oz. medij ter glede na zunanjo in Primarno prav dru`beno podro~je dolo~a,notranjo strukturo besedila, ki sta v tesni kako se bodo v njegovem okviru oblikovalepovezavizomenjenimiokoli{~inami.Takose razli~ne zvrsti in vrste besedil z razli~nov okviru sporazumevalnih besedil razvr{~ajo osnovno vplivanjsko vlogo. Opirajo~ se nastrokovna (s prikazovalno vlogo; namenjena teorijo govornih dejanj in razvrstitve iloku-krogu strokovnjakov oz. uporabnikom dolo- cijskih dejanj po Austinu, Searlu, Brinkerju~ene stroke), poslovna (z razli~nimi vpliva- in Skubicu, izpeljujemo {tiri vrste vlog, kinjskimi vlogami; namenjena {ir{emu krogu opredeljujejo {tiri temeljne besedilne zvrsti:naslovnikov, ki poslujejo na dolo~enem podro- 1. Spoznavna vloga dolo~a spoznavna/znan-~ju), publicisti~na (z razli~nimi vplivanjskimi stvena besedila, kjer sporo~evalec primarnovlogami; namenjena naj{ir{emu krogu na- vzpostavlja odnos do zunajjezikovne pred-slovnikov),ogla{evalska (z usmerjevalno metnosti in ne do naslovnika. Njegov namenvlogo; namenjena naj{ir{emu krogu naslov- je namre~ na podlagi lastnih spoznavnihnikov),prakti~nosporazumevalna besedila izhodi{~ ubesediti stvarnost in oblikovati(z razli~nimi vplivanjskimi vlogami; name- nove vednosti. 2. Sporazumevalna/interak-njena o`jemu, po navadi zasebnej{emu, tivna vloga dolo~a sporazumevalna/interak-neformalnemu krogu naslovnikov) itn. Prav tivna besedila, ki so v prvi vrsti namenjenatako lahko glede na podobne kriterije na pod- sporazumevanju oz. vzpostavljanju stika zzvrsti delimo umetnostno zvrst; ~e kljub naslovnikom,zatosonanjnajboljneposrednospecifi~ni neulovljivosti umetnostnih besedil usmerjena. 3. Izvr{ilna vloga dolo~a izvr{il-v pragmati~ne koncepte neliterarnih besedil na/pravnonormativna besedila, ki najbolj ne-pojem ilokucijskega dejanja prenesemo tudi posredno spreminjajo svet, saj se lokucijsko,naumetnostnabesedila,senamre~poka`e,da ilokucijsko in perlokucijsko govorno dejanjese o`ja vplivanjska vloga umetnostnih besedil izvr{ujejo so~asno. 4. Umetnostnoizraznapravzaprav uresni~uje skozi razli~ne namene vloga dolo~a umetnostna besedila, kjer jeosnovnih treh literarnih zvrsti, tj. lirike, epike sporo~eval~ev namen lastna notranja do`i-in dramatike. vetja izraziti na estetski na~in (Mikoli~ 2007a: 341–344). Na osnovi istih kriterijev (predvsem Naj{ir{obesedilnozvrst,tososporazume-vplivanjske vloge, naslovnika, reference, pre- valna ali interaktivna besedila, lahko delimonosnika/medija, zunanje in notranje strukture na podzvrsti glede na razli~ne okoli{~inebesedil) se znotraj vseh {tirih temeljnih bese- sporazumevanja, predvsem glede na {e o`jedilnih zvrsti in njihovih podzvrsti oblikujejo strukturirano vplivanjsko vlogo (prikazoval-{e besedilne vrste (znanstveni ~lanek, repor- no, usmerjevalno, zavezovalno, pov ezovalno-ta`a, pogodba, roman itn.). Slika 1: Tipologija besedil podro~nega govora/diskurza 256