Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
32. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
Simpozij OBDOBJA32 tako razpolaga z diskurzno mo~jo in ni zgolj2008:139,155),zatosovdvojnihoklepajihti medjezikovni posrednik, ampak tisti, ki omo-pravtakoozna~eni.4Zaanalizosobiliizbrani go~adru`beno{ibkej{imvklju~evanjevinsti-le razgovori, kjer smo razumeli jezik tolma- tucionaliziran diskurz, do katerega brez tol-~enja, kar je bila v navedenih primerih ma~avelikokrat sploh nimajo dostopa (Gorjancangle{~ina. V vseh primerih je bil pogoj za 2013: 121). opazovanje soglasje vseh udele`enih, ki so Tolma~enje za skupnost izhaja torej izimeli tudi mo`nost, da v kateremkoli trenutku dru`benih potreb in je v tem smislu tudi nekezahtevajo umik opazovalca. Razgovori so po- vrste dru`bena pomo~, posamezniki namre~tekali v Azilnem domu v Ljubljani med apri- lahko le s pomo~jo tolma~a vstopajo v sistemlom 2011 in januarjem 2012 (Morel 2013: javnih institucij (sodstva, zdravstva, dr`avne142, 145). uprave, postopke mednarodne za{~ite itn.) in3.1 Opis situacije jimjeomogo~endostopdouslugjavnihinsti- tucij (Roberts 1997: 11–12). Tolma~i tako ne-Republika Slovenija mora kot podpisnica malokratre{ujejokriti~nesituacijev`ivljenju@enevskekonvencijein~lanicaEvropskeuni- posameznika, ki se sicer lahko dobro znajdeje nuditi mednarodno za{~ito vsem osebam, pri vsakodnevnih opravilih v dolo~eni dru`bi,ki je niso dele`ne v dr`avi svojega dr`avljan- te`ave pa ima, ko vstopa v zahtevnej{o komu-stva ali stalnega prebivali{~a. Ob upo{tevanju nikacijo, ko gre npr. za vpra{anje medicinskemednarodnih in nacionalnih standardov o pomo~i ali upravni postopek (Garber 2000:varstvu ~lovekovih pravic ter begunskega 16; Prun~ 2011: 29; Gorjanc 2013: 121).pravamorajodr`avespo{tovatiinzagotavljati temeljne ~lovekove pravice vsem osebam, ki 3 Tolma~enje osebnega razgovora vse znajdejo na ozemljih teh dr`av.5 Tujec tako postopku mednarodneza{~ite lahko ob vstopu v Slovenijo vlo`i pro{njo za mednarodno za{~ito z izjavo o razlogih, s ~imer Vnadaljevanju prika`emo zglede osebnihse za~ne uradni postopek. Med postopkom je razgovorov v postopku mednarodne za{~ite vprosilec nastanjen v azilnem domu, v tem Sloveniji, pri katerih sodeluje tolma~. Pri po-~asu pa se opravi tudi osebni razgovor, ki je stopkih mednarodne za{~ite, tj. pri prosilcihdel postopka ugotavljanja pogojev za pri- za azil, gre za situacije izrazitega nesoraz-dobitev mednarodne za{~ite. Udele`ijo se ga merja dru`bene mo~i, saj so azilanti ena iz-najmanj tri osebe: prosilec za azil, uradna med najbolj ranljivih dru`benih skupin, ujetioseba in tolma~ (Morel 2013: 144). v stroge sisteme urejanja njihovega statusa. Gre za ro~no zapisane razgovore v raz{i-3.2 Zgledi tolma~enja rjeni ortografski transkripciji, ki sledi po-Navajamo izbrane zglede tolma~enja, pri trebam analize diskurza. K razumevanjukaterih izpostavljamo na eni strani vlogo besedila za KAD prispevajo tudi neverbalnauradne osebe, ki vstopa v komunikacijo s po- komunikacija in drugi neverbalni dogodki vzicije dru`beno dodeljene mo~i, hkrati pa situaciji, saj pogosto tudi neposredno vplivajo`elimo pokazati tudi, kako tolma~ postane na potek govorjenja (Zemljari~ Miklav~i~aktivni udele`enec komunikacije, in ne zgolj 4 Prikazani zgledi so del obse`nej{ega korpusa analiziranih besedil (Morel 2013). Pri transkripciji so nerazumljivi odseki ozna~eni s ponovljeno ~rko X. Lo~ila so postavljena za la`jo razumljivost in ponazo- ritev toka govora v smislu stav~ne intonacije, prekinitve ipd.; so~asne ali prekrivajo~e se izjave se za~nejo z navpi~no ~rto |. Kratice za ozna~evanje govorca so uporabljene glede na vlogo udele`enca v razgovoru: UO–uradna oseba; ZUO – zapisnikar; T – tolma~; PA – prosilec za azil. Zaradi nevtralnosti je povsod uporabljena mo{ka slovni~na oblika. 5 Natan~neje o mednarodni za{~iti na spletni strani UNHCR za Slovenijo: http://www.unhcr-centraleurope. org/si/komu-pomagamo/prosilci-za-azil.html. 144