Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
32. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
Simpozij OBDOBJA32 katerega od podkorpusov, pridobi tudi z njimnemu odstotku tako izbranih izto~nic pripi{e povezano oznako. oznako v slovarju. Nekoliko druga~en pristop zahteva avto- matsko lu{~enje slovni~nih oznak, ki smo ga4 Zaklju~ek preizkusili v zaklju~ni fazi izdelave LBS.Podatki, ki besede, njihove variante ali Postopek je bil primarno namenjen lu{~enjupomene opredeljujejo z vidika slovni~nih, slovni~nih relacij, kolokacij in z njimi pove-stilisti~nih, pragmati~nih, podro~nih, ~asov- zanih zgledov iz korpusa neposredno v pro-nih, regionalnih, registrskih in drugih ome- gramski vmesnik LBS (Kosem idr. 2011),jitev,ostajajo ena klju~nih informacij v hkrati pa smo na ta na~in pridobili tudislovarjih tudi v ~asu, ko se slovarske vsebine podatke o jezikovni rabi. Na eni strani gre zaselijo na splet in postajajo sestavni del celost- informacije, ki leksikografa opozarjajo nanih jezikovnopriro~ni{kih portalov. Obse`ni tipi~no sopojavljanje dane besede s {tevilikorpusi in napredna orodja za njihovo analizo (finalist), koli~inskimi izrazi (denar) ali last-na eni strani ter oblikovanje predhodnih slo- nimi imeni (mesto), tipi~no pojavljanje v po-varskih baz z mo`nostjo avtomatiziranja vratnih se/si-stav~nih konstrukcijah (izvoliti),postopkov pridobivanja podatkov, njihovega v nedolo~niku (bla`iti) in v zvezi z glagolomurejanja ter procesiranja na drugi so v temelju biti (v{e~). Na drugi strani pa za informacije,spremenili na~ine bele`enja in prikazovanja ki jih je mogo~e neposredno prepisati v slo-informacij o jezikovni rabi. Ro~no pregle- varske oznake, npr. tipi~no v 3. os. (boleti),dovanje velike koli~ine podatkov, sledenje navadno v mno`ini (katakomba), pogostointuiciji in vnaprej dolo~enim seznamom zanikano (nakloniti) ipd. kategorij so nadomestili postopki avtomati- Tovrstne informacije smo iz korpusa pri-zacije zlasti pri prepoznavanju slovni~nih dobili prek gramati~nih relacij v slovniciomejitev besed in pri prepoznavanju njiho- besednih skic v orodju Sketch Engine, kjervegatipi~negapojavljanjanadolo~enemstro- posamezno relacijo v osnovi sestavljajo trijekovnem podro~ju. Bele`enje rabe, ki se elementi: (procesna) direktiva, ki dolo~a tipnana{a na stilisti~ne, pragmati~ne in druge odnosa v relaciji, ime in poizvedba (Krekpomensko specifi~ne posebnosti sicer ostaja 2010). Znotraj poizvedbe je mogo~e skla-v pristojnosti leksikografske analize, vendar denjske odnose definirati glede na en sampa elektronske leksikalne baze, iz katerih element, ki izpostavlja en pojav v odnosu doizhajajo kon~ni slovarski produkti, ponujajo vsehostalih elementov v korpusu. Za namenevrsto prednosti tako v na~inu bele`enja pridobivanja slovni~nih oznak je glede natovrstnih podatkov kot v mo`nostih njihovega poizvedbo – tj. besedo v izto~nici – mogo~eurejanja. Podatke je v bazi mogo~e kadarkoli tako pridobiti podatek o tem, da je nek pojav,poenotiti, opustiti ali pa uporabiti za zdru- npr. mno`inska oblika, sopojavljanje s koli-`evanje besedi{~a s sorodnimi stilisti~nimi, ~inskimi izrazi ipd., statisti~no izstopajo~.pragmati~nimi in drugimi pomenskimi last- Pomembna odlo~itev pri lu{~enju slovni~nihnostmi. Podlaga, ki jo imajo spletni slovarji v oznakjevezananastatisti~no mejo, pri katerislovarskih bazah, omogo~a tudi razli~ne se posamezni izto~nici pripi{e oznaka. Kotmo`nostikon~nega,slovarskegaprikazovanja ponazarjata Rundell in Kilgarriff (2011), jepodatkov o jezikovni rabi. Ker vsebujejo odstotkovno mejo mogo~e dolo~iti glede napodrobne, za posamezne besede in pomene razmerje pojavitev v dolo~eni obliki do vsehspecifi~ne opise, jih je ob prenosu v slovar pojavitev, npr. izto~nica se mora pojaviti vmogo~e vizualizirati na razli~ne na~ine: mno`inski obliki v X odstotkih, da se ji pri-eksplicitno v obliki kratkih in razumljivih po- pi{e oznakanavadnovmno`ini,temupajepojasnil, npr. koketiranje – v politi~nem dis- potrebi mogo~e dodati {e merilo, ki dolo~e-kurzu medsebojno povezovanje, in implicitno 138