Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
32. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
Simpozij OBDOBJA32 Christianske resnize (GUT, 1770), Japljevih(PK: pazh, pozh, 2), potemtakem (JAP: po Pridig sa vse nedele skusi lejtu (JAP, 1794),timtakim, 1), pole (JAP: pole, 3), posebno Pohlinove ra~unice Bukuvze sa rajtengo (PR,(GUT: po;ebnu,1;PK:susebnu,1;JAP: 1781) in kmetijskega priro~nika Kmetam sa;u;ebnu, 1), predvsem (PK: pred usem, 1), potrebo inu pomozh (PK, 1789). rajmno(PK:rajmno,5),ravno(GUT:raunu, 1.1.2 2; JAP: ravnu, 2), res (PK: res, 2), resni~no ^lenki, ki izra`ajo izbrane pomenske(GUT: re;nizhnu, 1), sicer (GUT: ;izer,5; odtenke, bodo smiselno uvr{~eni v eno odPR: szer,1;PK:szer, 9; JAP: ;izer, 1), skoraj treh krovnih skupin. Dolo~eni bodo najpogo-(GUT:;kori,1;PK:skorej,3;JAP:;koraj,1), stej{i ~lenki za izra`anje obravnavanih po-{e (GUT: ;he, 12; PR: she, ;he,9;PK:she, menskih odtenkov. Nadalje bodo dolo~ene12; JAP: ;he, 5), {ele (GUT: ;he le, 1; PK: predvsem besedilnovrstno pogojene podob-shelej, 1), {e tudi (PK: she tudi, 1), tedaj (PR: nosti in razlike v rabi izbranih ~lenkov.1, tedej; PK: tedej,7;JAP:tedaj, 1),tudi 1.2 (GUT: tudi, 21; PR: tudi,8;PK:tudi, 31; JAP: tudi, 7), ve~ (JAP: vezh,5;PK:vezh, 4), Pred analizo gradiva bodo izpisani vsi vvendar (GUT: vunder,2;PK:vonder, 9), za obravnavanih besedilih prisotni ~lenki:4 aliresnico (GUT: sa resnizo, 2), zgolj (PR: ;gol, (GUT:al,5;JAP:ali,2),boghotel(JAP:Bog1; JAP: sgol, 2), zlasti (GUT: sla;ti, 10; PK: hotel, 2), bogu se usmili (PK: de se Bogu ;PK: usmili,1;JAP:O, Bogu;ev;mili, 1), celo;la;ti, 1), `e (GUT: she,3;PR:;he,9 (PR:zel,1;PK:zel,4;JAP:zelu,1),glih(PR:;he, she, 11; JAP: vsha, 6). lih,8;PK:lih, 1; GUTli:, 3), gvi{no (PK: gvishnu, 1), in (JAP: inu, 1), ja (GUT: ja,9; 2 Analiza gradiva PK: ja,1;JAP:ja, 2),kmalu (PK: kmalu, 1),Izbrane pomenske odtenke ve~inoma iz- le (GUT: le, li,9;PR:le, 12; PK: le, 17; JAP:ra`ajo ~lenki, ki so v SKJ prisotni od 16. sto- la, le, 10), le samo (JAP: le ;amu, 3), le ven-letja do sodobnosti.5 Na izjeme bo opozorje- dar (PK: le vonder, 1), li (PK: li, 1), mordano sproti. (PK: mordej, 2), morebiti (GUT: morebiti,1; ;JAP:naj, JAP:morebiti, 2), naj (GUT: nai,12.1 Izvzem 2), namre~ (PK: namrezh, 1), nasproti (PK: naspruti, 1), nasproti pa (PK: naspruti pak,Najpogostej{i izvzemalni ~lenek v obrav- 6 PR: 1), natirleh (PK: natirleh, 1), nikar (GUT:navanih besedilih je le (GUT: 8/8; nikar,3;PK:nekar,6),pa(GUT:pak,5;PR: 12/13; PK: 17/17; JAP: 10/16). V PR in JAP pak, 10; PK: pak,8;JAP:pakpa, , 2), pa~je v rabi {e zgolj,7 v JAP {e samo in le samo. 4 Ker delitev na prave in funkcijske ~lenke za potrebe tega prispevka ni relevantna, bo pri izpisu ~lenkov in nadaljnji obravnavi zanemarjena. Kateri od danih ~lenkov izra`ajo natan~neje obravnavane pomenske odtenke, bo navedeno v poglavjih 2.1, 2.2 in 2.3. V besedilih prisotni ~lenki, ki ne izra`ajo obravnavanih pomenskih odtenkov, bodo zaradi omejenosti s prostorom navedeni brez primerov rabe in pojasnil pomena. Za v sodobnem SKJ prisotne ~lenke bodo v metabesedilu rabljene sodobne knji`ne variante, za druge pa morebitne sodobne neknji`ne ljudske variante (Topori{i~ 2000: 127) ali najpogostej{e izrazne variante v besedilih. Vse v besedilih prisotne izrazne variante bodo podane v oklepajih pred {tevilom pojavitev. Pri izpisu izraznih variant bosta upo{tevani tudi v gajici odsotni ~rkovni znamenji, ki bosta pri izpisu zgledov v 2. poglavju pre~rkovani: ; s in a e. Morebitna diakriti~na znamenja bodo zanemarje- na pri izpisu izraznih variant in zgledov. 5 Podatki za sodobni SKJ so bili preverjeni v korpusih Gigafida, Kres in Gos. 6 Desno {t. pomeni skupno {t. pojavitev dolo~enega pomenskega odtenka, levo {t. pojavitev ~lenka za izra`anje danega pomenskega odtenka. 12