Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
29. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450
SODOBNASLOVENSKAKNJI@EVNOST(1980–2010) Hugo Friedrich je v svoji znameniti knjigi Struktura moderne lirike ozna~il sodobno poezijozizrazirazosebljanje,jezikovnamagija,kreativnafantazija,dehumanizacija,urbanost, izrekanje neizre~enega, sugestivnost in disonan~na napetost. Ko danes, ve~ kot pol stoletja starej{i od njegove knjige, i{~emo primerna poimenovanja za sodobno slovensko knji`evnost, ugotavljamo, da so na{teti termini {e vedno veljavni za ve~ino besedil, le eden izmed njih je skoraj popolnoma izgubil svojo vrednost: aristokratsko zadovoljstvo, da ne ugaja{ – sodobna slovenska knji`evnost zadnjih treh desetletij si namre~ bolj kot njena predhodnica prizadeva ugajati bralcu, uredniku in zalo`niku. Prilagojenost bralnemu horizontu ni edina skupna lastnost najnovej{e slovenske knji`ev- nosti, ki so jo izpostavili prispevki v zborniku 29. slovenisti~nega simpozija Obdobja z naslo- vom Sodobna slovenska knji`evnost (1980–2010); pridru`ujejo se ji {e naslednje zna~ilnosti: `anrska sinkreti~nost, stilna hibridizacija, jezikovna mimeti~nost, postmoderna intimizacija, realisti~ne poteze ... Sodobna slovenska knji`evnost zadnjih treh desetletij spada namre~ v {ir{i dru`beno-kulturni pojav, imenovan postmoderna, za katero je zna~ilen literarni eklekticizem. Slovenska knji`evnost na koncu 20. in za~etku 21. stol. torej ni enotno obdobje, saj v njem so/obstajajo razli~ne literarne smeri, npr. modernizem in postmodernizem, zaznamuje pa ga tudi sinkretizem zvrsti, vrst, `anrov, oblik, na~inov, stilov in poetik, med katerimi v zadnjih letih prednja~i realisti~na tehnika oz. metoda. ^eprav so nekatere literarne smeri postopoma uplahnile, se {e vedno pojavljajo kot odsev razli~nih postopkov in tipi~nih zna~ilnosti, potop- ljene v rahljanje meja med kvalitetno (umetni{ko) in trivialno knji`evnost ter o`ivljeno zani- manje za razli~ne `anre, modele, obrazce in literarne u~inke. Sodobno slovensko knji`evnost od 1980 do 2010 lahko razumemo kot pester in nedokon~an proces, na katerega so vplivali politi~ni premiki in dru`bene preobrazbe, npr. osamosvojitev, nastanek nove dr`ave Slovenije, tranzicija, evropeizacija, globalizacija, digitalizacija in spletno mre`enje. V zadnjem delu obdobja je narodnostna identiteta prepustila prednost osebni identiteti in spleenu postmoder- nega subjekta, zagledanega v novove{ki hedonizem. Zgornjodefinicijosodobneslovenskeknji`evnostivzbornikusestavljajopestriinraznoliki zaklju~ki obravnavane knji`evnosti, saj so prispevki preu~evali razli~ne teme v razli~nih znanstvenihokoljih.Vleto{njemzbornikujetakoobjavljenih59prispevkov61znanstvenikov, od katerih kar ena tretjina (natan~neje 17) deluje na tujih institucijah. Medtem ko je simpozij Obdobja 8 (1988) pod naslovom Sodobnost `e preu~il slovensko knji`evnost od leta 1945 do 1980,setokratni simpozij Obdobja 29 posve~a tistemu izseku slovenske knji`evnosti, sodobni slovenski knji`evnosti od leta 1980 do 2010, ki prej {e ni bil sistemati~no znanstveno anali- ziran. Najnovej{o slovensko knji`evnost raziskuje v okviru naslednjih tem in podro~ij: vloga in pomensodobneslovenskeknji`evnostikotprepletrazli~nihtokov,usmeritev,smeri,skupin, posameznikov in poetik od leta 1980 do 2010 v {ir{em dru`benem in kulturnem kontekstu; razmerje med osebno, narodnostno in kulturno identiteto v sodobni slovenski knji`evnosti in mestoknji`evnosti v sodobni slovenski umetnosti; stiki med sodobno slovensko knji`evnostjo in ostalimi slovanskimi literaturami ter sodobna slovenska knji`evnost v kontekstu svetovne literature; zvrsti, vrste in `anri sodobne slovenske knji`evnosti ter njihova hibridnost; sodobna literarna besedila in drugi mediji; recepcija, refleksija in vrednotenje sodobne slovenske knji`evnosti; pou~evanje sodobne slovenske knji`evnosti v osnovno{olskem, srednje{olskem in vi{je{olskem sistemu; sodobna slovenska knji`evnost izven meja Slovenije: ustvarjanje 9