Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
29. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450
Simpozij OBDOBJA29 Vsebuje zbirke enajstih pesnic in pesnikov,vsi pripadniki tako imenovane postmoder- rojenih ve~inoma v petdesetih letih 20. stol.nisti~ne generacije niso bili postmodernisti. To je paradoksalno: Almanah je napovedalIn ~e si privo{~im {e skok v sodobnost: novo literarno generacijo, ki pa je niso pred-~eprav je v minulih letih generacija, rojena v stavljali prete`no knji`evniki, rojeni v 60. le-70. letih in pozneje, `e pokopala postmoder- tih, ampak se je ve~ina njegovih avtorjevnizem, pa je vsako leto v posmeh tovrstnemu rodila v 50. letih (kar pomeni, da ne gre zamedgeneracijskemu `venkljanju za kresnika projekt generacije 60., ampak predvsem zanominiran vsaj en roman, ki lahko obvelja za izhod v sili). 4 Mnogi izmed avtorjev v Almanahu sopostmodernisti~nega. pozneje kot pesniki umolknili (kar nekolikoGeneracija, ki je nastopila v zgodnjih 80. izrekatudivrednostnosodboonjem),leredkiletih 20. stol., torej ni bila niti generacijsko pa so ustvarili opazen in pomemben opus:nitiliterarnosmerno enotna; postmoderni- BraneMozeti~sejeuveljavil kot avtor gejev-sti~na je postala {ele aposteriorno sredi in ske lirike, Andrej Rozman Roza kot izjemnoproti koncu 80. let, ko so se v javnosti raz- vsestranski ustvarjalec za odrasle in otroke,mahnile debate o postmodernizmu in ko so Ale{ Debeljak pa je v tem zborniku verjetnoiz{le nekatere `e paradigmatske knjige.5 Toda emblemati~na figura. Bil je (ob Barbari Ha-takokotsorazli~niodgovorinavpra{anje,kaj nu{) edini avtor v zborniku, rojen v 60. letihje postmodernizem, so tudi razli~ni odgovori 20. stol., predvsem pa je s svojo prete`nona vpra{anje, kateri so reprezentativni avtorji hermeti~no liriko nadaljeval tisto pesni{koslovenskega postmodernizma. Za postmoder- poetiko, ki jo je v najvi{ji legi razvil Nikonisti~nega avtorja je obveljal tudi Milan Jesih, Grafenauer.3 Zato se je tako kot mnogivsaj po letu 1989, po objavi Sonetov.Topo- pesniki njegove generacije pozneje sre~al zmeni, da letnica 1980 ni prelomna ne genera- izzivom, kako se odmakniti od slovenskegacijsko in ne literarnozgodovinsko. Genera- modernizmainnjegoveliterarnesamozadost-cija, rojena v 60. letih, je vstopila v slovenski nosti. literarniprostorpozneje,reprezentativna Na prvi pogled so imeli predstavnikipostmodernisti~na besedila pa prav tako mlade slovenske proze la`je delo. V proziizidejo po tej letnici. dveh velikih pisateljev takratne srednje gene-Prelom oziroma premena se je zgodil(a) racije, pri Pavletu Zidarju in predvsem pripozneje, nikakor pa ni potekal(a) enako hitro Lojzetu Kova~i~u, so lahko brali in videli,in enakosmerno pri vseh avtorjih. Seveda so kako lahko proza obstaja navkljub hegeljan-morali avtorji, ki so nastopili v 80. letih, in sko intonirani tezi o koncu knji`evnosti, ki setudi `e oblikovani avtorji vzpostaviti razdaljo je v slovenski knji`evnosti manifestiralapred-oziroma celo prese~i visoki modernizem na vsemvpesni{kihzbirkah Francija Zagori~ni-primer Grafenauerjevih [tukatur in mno`ice ka. Tako se je proza generacije, ki bo neko-zbirk Toma`a [alamuna. liko pozneje obveljala za postmodernisti~no,Nastop nove literarne generacije v 80. naslonila tudi na osebno izku{njo. To dejstvoletih sovpada s pojavom new agea, pa tudi z nas opozarja, da tudi tako imenovana post-emancipatori~nimi projekti do takrat margi- modernisti~na generacija ni (bila niti na svo-naliziranih socialnih skupin. V osemdesetih jih za~etkih) nekaj homogenega, nasprotno,letih je razpadalo kar nekaj velikih zgodb, 3 Predvsem z zbirko [tukature (1975). 4 Letos velja to za roman Opazovalec Evalda Flisarja. 5 Tak{ne so verjetno pripovedne zbirke Andreja Blatnika [opki za Adama venijo (1983) in predvsem Biografije brezimenih (1989), Igorja Brato`a Pozlata pozabe (1988) in Aleksa [u{uli}a Kdo mori bajke in druge zgodbe (1989). 78