Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
29. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450
Simpozij OBDOBJA29 LJUBEZENVSODOBNISLOVENSKIKRATKIPRIPOVEDNIPROZI IN SREDNJE[OLSKI POUKKNJI@EVNOSTI Alenka @bogar Filozofska fakulteta, Ljubljana UDK373.5.016:821.163.6-321.2.09"198/20" Ljubezenska tematika je recepcijsko blizu tako gimnazijcem kot dijakom {tiriletnih srednjih strokovnih {ol in zato odpira vrata razumevanju sodobne slovenske kratke proze, nastale po letu 1980. Analiza obstoje~ih u~nih gradiv bo pokazala, katera sodobna slovenska kratkoprozna besedila bi bilo mogo~e {e predlagati za {olsko obravnavo, in to ob konkretnih predlogih za njihovo didakti~no izpeljavo, diferencirano za gimnazije in srednje strokovne {ole. sodobnaslovenskakratkapripovednaproza,ljubezenskatematika,srednje{olskipoukknji`evnosti, didaktizacija izbranih knji`evnih vsebin, diferenciacija Thethemeofloveis–followingreader-response theory – close to the secondary school reader (in either academically oriented or vocational schools). This theme can help in understanding contem- porarySloveneshortproseafter1980.Ananalysisofexistingteachingmaterialswillshowwhichshort prose is appropriate for these schools, how it can be taught and what differentiation is necessary for different kinds of schools. contemporarySloveneshortstory, the theme of love high-school literature adaptation for teaching, differentiation Temeljne dolo~ilnice sodobnega srednje-in pri~akovanja z razumevanjem, poglablja- {olskega pouka knji`evnosti njem znanja ter z zunaj- in znotrajliterarnim Sodobenpoukknji`evnostijetransforma-vrednotenjem, zato je zanj problemsko-ustvar- cijski in dejaven (Krakar Vogel 2004, @bogarjalna metoda posebej primerna za spodbuja- 2007a), kar pomeni, da poteka preko pogo-nje raziskovalnih in ustvarjalnih kompetenc. vora, je torej komunikacijski (Saksida 2006)Cilj pouka knji`evnosti v srednjih strokovnih in osredinjen na dijaka. Stik z literaturo po-{olah pa je motivirani in razmi{ljujo~i bralec, teka preko spoznavno-sprejemnih in prenos-ki zavestno nadgrajuje subjektivna do`ivetja ni{kih dejavnosti. Poleg pogovora oz. metodein pri~akovanja z razumevanjem, poglablja- {olske interpretacije pa se za srednje{olskinjem znanja in s prete`no zunajliterarnim pouk knji`evnosti, posebej gimnazijski, kotizku{enjskim vrednotenjem. Pouk knji`ev- uspe{naka`etudimetodaproblemsko-ustvar-nosti v teh {olah je zato u~inkovitej{i, kadar jalnega pouka (@bogar 2006, 2007a). Razi-ima temeljna metoda dela, tj. {olska inter- skave so pokazale, da potrebuje gimnazijskipretacija, naslednje poudarke: ve~ ~asa in pouk sodobne slovenske kratke pripovednepozornosti naj bo posve~eno prvim fazam proze nekoliko druga~ne poudarke kot pouk{olske interpretacije, tj. uvodni motivaciji, knji`evnosti v srednjih strokovnih {olahumestitvi v kontekst, branju besedila in fazi (@bogar 2002). Cilj gimnazijskega pouka jeanalize z razumevanjem (@bogar 2002). Tako vzgojiti kultiviranega in razgledanega bralca,metoda problemsko-ustvarjalnega pouka kot ki zavestno nadgrajuje subjektivna do`ivetja{olska interpretacija spodbujata razvijanje 425