Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
29. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450
Simpozij OBDOBJA29 EKRANNAKNJI@NISTRANI. REPREZENTACIJAAVDIOVIZUALNEGAVIZBRANIHPRIMERIH SODOBNESLOVENSKEPROZE Barbara Zorman Fakulteta za humanisti~ne {tudije Koper, Koper UDK821.163.6-3.09:654.197"20" Besedilo na primeru izbranih del sodobne slovenske proze (tudi v kontekstu starej{ih literarnih besedil) predstavi nekaj zna~ilnih reprezentacij avdiovizualnega. Kot prika`e interpretacija, obravnavana literarna besedila pri predstavljanju avdiovizualnih medijev izpostavljajo razli~ne oblike manipulacije gledalca ter v opoziciji do takega odnosa implicitno vzpostavljajo svojo literarnost. slovenska knji`evnost, obravnava vizualnega, film The paper presents readings of contemporary Slovene prose (including in the context of older fiction) to uncover a number of typical literary representations of the audio-visual which share a critical distance towards the various forms of manipulation of the viewer. Opposition towards such a stance is used as the basis for the definition of the specificity of literature. Slovene literature, literary representations of film Uvod razmahnilo. Pojav se zdi posebej zanimiv za W.J.T.Mitchell v {tudiji Slikovna teorijaslovenski kulturni prostor, ki je zaradi vloge ugotavlja, da v drugi polovici dvajsetega sto-literature in jezika v prizadevanju za nacio- letja zaradi razmaha medijev, elektronske innalno suverenost izrazito pogojen s prevlado kibernetske tehnologije ter posledi~ne ekspan-besede nad podobo, kar je mo~no zaznamo- zije novih oblik vizualne simulacije bele`imovalo tudi razvoj slovenskega filma (glej Zor- pojav, ki ga poimenuje slikovni obrat. Opre-man2009). delitev tega je za pri~ujo~e besedilo zanimivaOsrednji cilj besedila je dognati, kako se predvsem iz dveh razlogov. to razmerje ka`e v literaturi iz obdobja, ki ga Prvi~ zato, ker Mitchell opa`a, da podoba(vsaj pogojno) zaznamuje vstop slovenske spri~o svoje nara{~ajo~e pomembnosti v so-kulture v postmoderno, postindustrijsko dru`bo dobni kulturi pogosto zavzema vlogo prispo-ter kulturo, zaznamovano z ekspanzijo avdio- dobe za druge dru`bene pojave – to ponujavizualnih, gibljivih podob, podprtih s sodob- uporabno izhodi{~e za raziskavo simbolnenimi tehnologijami. Izbor interpretacij je do- razse`nosti avdiovizualnega v sodobni slo-lo~en z naslednjimi kriteriji: proza, kvaliteta, venski prozi. Poleg tega pa za slikovnimprepoznana s strani literarne vede oziroma obratomMitchellodkrivatrenje,temelje~enastrokovne javnosti, obse`nej{a tematizacija ideolo{kih razlikah med verbalnim in vizual-avdiovizualnih medijev v posami~nem tekstu. nim. Nelagodje verbalnega ob slikovnem (kiKer obseg pri~ujo~ega ~lanka ne dopu{~a izhaja tudi iz izmuzljivosti pojmovne opre-zares iz~rpne obravnave sodobne slovenske delitve slednjega) seveda ni vzniknilo {ele zproze, je nekaj relevantnih del iz njega omenjeno ekspanzijo vizualnih simulacij,izpu{~enih. (Tudi) zato besedilo ne more ~epravsejeobnjejnedvomnoboljintenzivnoponuditi dokon~nega odgovora na odnos 411