Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
29. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450
Simpozij OBDOBJA29 pa kot zelo pomembno za nacionalno iden-zvrstna jezikovna zastopanost je glede na titeto. Nara{~anje pomena nare~nega v pri-vrsto oddaj, v katerih se pojavlja, po mnenju merjavi s knji`nim je mogo~e pojasniti s{tudentov ve~inoma ustrezna, poudarjajo pa pove~evanjem zanimanja za nare~no ali vsajvelik pomen rabe knji`nega jezika na Tele- seznanjanja z njim zaradi predmetov, ki seviziji Slovenija, saj velika ve~ina anketiranih snovnonavezujejo na nare~ja, ki jih {tudentjerabo knji`nega jezika izpostavlja kot eno po {tudijskem programu poslu{ajo po prvemizmedtemeljnihnalogTelevizijeSlovenijaza (v bolonjskih {tudijskih programih) oz. podvig in vzdr`evanje jezikovne kulture. drugem (v nebolonjskih {tudijskih progra- mih) letniku {tudija. Viri in literatura [tudentom prvih in ~etrtih letnikov seBLA@EVI], Branka, RON^EVI], Marina, zdita za osebno identiteto pomembna tako[EPI], Tatjana, 2007: Etnicitet, identitet i knji`ni jezik (50,9 %, 50 %) kot nare~najezikkao ~imbenici o~uvanja kulturnog govorica(40%,44,4%),vendarje{tudentomnaslje|a naroda. Jagoda Grani} (ur.): Jezik i ~etrtih letnikov knji`ni jezik le srednje po-identiteti.Zbornik.Hrvatskodru{tvoza memben, medtem ko je {tudentom prvegaprimijenjenu lingvistiku. 51–59. letnika zelo pomemben. [tudentom drugegaIVI^, Milka, 1963: Pravci u lingvistici. Ljubljana: letnika je enako pomembno oboje (39,9 %).DZS. Jezikovno razsodi{~e: http://www.vlada.si/si/o_ 4 Sklep sloveniji/slovenscina/zgodovinski_pregled/ KALINGOLOB,Monika,1996:Jezikovni koti~ki Prizadevanje za dvig in vzdr`evanjein jezikovna kultura. Ljubljana: Jutro. 15, 38, jezikovne kulture je ena izmed najpomemb-40–43, 145. nej{ih nalog sodobnega ~asa v vsakem jezi-KALIN GOLOB, Monika, 2008: Jezikovnokul- kovnem okolju, tudi slovenskem. Ena izmedturni pristop h knji`ni sloven{~ini. Ljubljana: nalog jezikovne kulture je tudi njena popu-Fakulteta za dru`bene vede. larizacija, h kateri so zavezani vsi mediji,POGORELEC,Breda,1979:Slovenskijezik:jezi- Radiotelevizija Slovenija s svojim statusomkovna politika in praksa. 15. SSJLK. Ljub- ljana:Oddelekzaslovanskejezikein javnega zavoda posebnega kulturnega inknji`evnosti Filozofske fakultete. 3–31. nacionalnega pomena s skrbjo za slovenskiResolucija o nacionalnem programu za jezikovno (knji`ni) {e posebej. Okvirni pregled oddajpolitiko 2007–2011: http://www.uradni-list.si/ Televizije Slovenija, ki prina{ajo jezikovno-1/objava.jsp?urlid=200743&stevilka=2355 kulturne vsebine, je pokazal, da je oddaj karRTVSlovenija,Programskistandardi:http://www. nekaj, {e posebej je v zadnjih mesecih medrtvslo.si/programskistandardi, 1–3; MMC – {tudenti slovenistike aktualna oddaja MinuteMultimedijskipredvajalnik:http://www. zajezik. [tudija primera, izvedena z anketnimrtvslo.si/; MMC – Multimedijski predvajalnik, Arhiv oddaj: http://tvslo.si/predvajaj/ vpra{alnikommed{tudentimariborskeslove-[AKI], Marija, KOTRLA, Marina, 2007: Mate- nistike, je pokazala, da {tudentje TV Slove-rinski jezik i nacionalni identitet – javna nija kot javni medij spremljajo, in sicerpercepcija gra|ana Hrvatske. Jagoda Grani} najpogostejeprviindrugiprogram,predvsem(ur.):Jezik i identiteti. Zbornik. Hrvatsko novice in razvedrilne oddaje. Informiranjedru{tvo za primijenjenu lingvistiku. 605–616. javnosti je poleg spodbujanja (jezikovnokul-Uradni list Republike Slovenija, {t. 96/2005 z dne turnega) izobra`evanja po mnenju {tudentov28. 10. 2005: Zakon o Radioteleviziji Slove- temeljna naloga javne televizije, ki pa o~itnonija.http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp? urlid=200596&stevilka=4191 pri istih {tudentih ni v celoti dose`ena, saj se,Uradni list Republike Slovenija, {t. 97/2000 z dne pomnenju{tudentov,nobenaizmedtovrstnih20. 10. 2000: Sklep o ustanovitvi Urada za oddaj ni pojavila med petimi najpogostejeslovenski jezik. http://www.uradni-list.si/_pdf/ gledanimi oddajami na televiziji. Socialno-2000/Ur/u2000097.pdf 401