Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
29. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450
Simpozij OBDOBJA29 sejem v Cankarjevem domu ter si ogledalidodatno motivirati, ampak na tiste, ki radi gledali{ko predstavo. Glavni cilj nadstan-berejo.Skupini identificiranih nadarjenih dardnega programa za nadarjene mlade, kiotrok smo ponudili program Obrazi knjige, v radi berejo – pokazati knjigo v razli~nih obli-okviru katerega so ne samo brali, ampak tudi kah in okoli{~inah – smo uresni~ili. Z na{imiobiskali literarni ve~er s Tonetom Pav~kom, dejavnostmi smo presegli sam program zasi ogledali gledali{ko predstavo Ljubezen nadarjene in z obravnavano vsebino vzpo-AnneFrank,obiskali knji`ni sejem v Cankar- stavili razli~ne medpredmetne povezave. Do-jevem domu v Ljubljani in sami dramatizirali segli smo {tevilne standarde znanja, zapisanebesedilo Franja Fran~i~a Pravljica o svobodi. v U~nem na~rtu za sloven{~ino (2005) priMenim, da lahko mentorji in mentorice, ki pouku knji`evnosti v drugem in tretjem tri-delajo z nadarjenimi otroki in mladimi bralci, letju,se povezali z izbirnim predmetompomembno vplivajo na nadaljnji bralni likovno snovanje (izdelava lutk), vsebinsko zinteres otrok, da postanejo zreli bralci in zgodovino (holokavst), dr`avljansko indomo-bralke ter da bo branje {e naprej sestavni del vinsko vzgojo ter etiko (pogovor o svobodi).njihovega spoznavanja sveta. Ali to pomeni, S poglabljanjem v besedila smo pre{li izdabodostrastnibralcivse`ivljenje,jezazdaj bralnefaze3Avfazo3B(modelbralnihfazJ.{e te`ko re~i, vsekakor je imel program Chall 1993, povzeto po Pe~jak 1999): u~enci{tevilne pozitivne u~inke na mlade bralce `e v so vzpostavili razmerje do besedila, gaprvem letu.6 V prihodnje bi bilo vredno analizirali, primerjali in presojali z ve~ zornihrazmisliti o tem, da bi program Obrazi knjige kotov. Kriti~no so se odzvali na stali{~a, sponudilivsemu~encem,nesamonadarjenim. katerimi so se sre~ali tako pri branju kot pri dramski interpretaciji (lastni ali v gledali{~uLiteratura in viri ali na literarnem ve~eru), pred obi~ajno sta-APPLEYARD, Josep. A., 1994: Becoming a rostno mejo (okoli 13 let). Dejavnosti so jihreader: the experience of fiction from child- spodbudilekbranjunovega gradivainiskanjuhood to adulthood. Cambridge: Cambridge dodatnih informacij. Iz Hrpelj smo potovali vuniversity press. Koper, Portoro` in Ljubljano, v okviru taboraBLATNIK MOHAR, Marina (ur.), 2003: Beremo za nadarjene pa {e v Rakov [kocjan. O na{ihskupaj:priro~nikzaspodbujanjebranja.Ljub- dejavnostih smo pisali prispevke v Primorskeljana: Mladinska knjiga. novice (rubriko Bralci poro~ajo), Ob~inskoBUCIK, Nata{a, 2003: Vpliv branja knjig in po- glasilo ob~ine Hrpelje - Kozina in publikacijogovora o prebranem na bogatenje otrokovega Medob~inskega dru{tva prijateljev mladine.besednjaka. Milena Iv{ek (ur.): Pogovor o Medsodelujo~imi so se stkale tesnej{e prija-prebranembesedilu:zbornikBralnegadru{tva teljske vezi. Slovenije. Ljubljana: Zavod RS za {olstvo. 44–55. CANKAR, Franc, DEUTSCH, Tomi (ur.), 2009: Zaklju~ek [ola kot sti~i{~e partnerjev: sodelovanje {ole, Poznavanjebralnihstopenjnampomemb-dru`ine in lokalnega okolja pri vzgoji in no pomaga pri razumevanju razvijanja pro-izobra`evanju otrok. Ljubljana: Zavod RS za cesov branja. Zavedamo se, da pomeni dobro{olstvo. razvita bralna pismenost {tevilne prednostiGABER, Slavko, MARJANOVI^ UMEK, Lju- bica, 2009: [tudije (primerjalne) neenakosti. pri nadaljnjem izobra`evanju. Prispevek se neLjubljana: Pedago{ka fakulteta, Znanstveno- osredoto~a na bralce, ki jih je treba za branjeraziskovalni in{titut Filozofske fakultete. 6 V {olskem letu 2009/10 nadaljuje z izvedbo programa na Osnovni {oli Dragomirja Ben~i~a Brkina Hrpelje, Kozina knji`ni~arka Da{a Rebec, idejno pa ga je zasnovala in prvo leto izvedla Marijanca Aj{a Vi`intin. 360