Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
29. Obdobja:
Pojdi na
1 / 450
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
Simpozij OBDOBJA29 Ekonomskautopija Zanimiv premik se zgodi v sodobni Vslovenskem ljudskem izro~ilu so znanaslovenski mladinski knji`evnosti med leti {e nadaljnja ekspresivna poimenovanja za1980–2010. Utopija se za~ne umikati anti- utopijo, npr. deveta de`ela (daljna, v kateri seutopiji, kot na primer pri Rozmanu. V pesmi ~loveku zelo dobro godi), obljubljena de`ela[amponija je prisoten motiv antiutopije, kjer (kjer je izobilje, kjer se izpolnijo `elje, pri~a-literarne osebe ne `elijo spremeniti obstoje- kovanja), tam se cedita med in mleko (de`ela,~ega stanja kot v distopiji, v pesmi Vabilo na kjer je vsega dovolj, je zelo dobro) idr. PojemGrav`ev dan je antiutopijo poimenoval obljubljena de`ela, ki je tudi pravlji~na de`e-Ostudna dobrava. V svojih knji`evnih bese- la, je omenjen v Bibliji, kjer je Izrael pojmo-dilih pogosto podaja motiv antiutopije, za van kot de`ela, kjer se cedita med in mleko.katerega je zna~ilna estetika grdega in sub- Hrana ima pomembno vlogo, predvsem go-verzivnost, predvsem v pesmih Vabilo na vori o povezanosti otrok in dru`ine ter dru-Grav`evdan,Sladolensko;[amponija,Zvone `ine in dru`be. Otroku hrana predstavljaMakarone ... Ena izmed najbolj znanih ga- izobilje, je njegova osnovna potreba in pri-stronomskih utopij v mladinski knji`evnosti na{a ob~utek ugodja, o katerem je pisal tudije Grimmova pravljica Janko in Metka. Pred- Freud (pleasure principe). Hrana je tudi sim-stavlja jo ~arovni~ina hi{a, ki je v Rozmanovi bol ~ustvenega pomanjkanja, ki se ka`e kotvarianti druga~na. neravnovesje ekonomskih in potro{ni{kih potreb. Od leta 1980 do 2010 otrok v mla-Distopija dinski knji`evnosti preko ekonomske utopijeVknji`evnosti je termin distopija uvedel posku{a uresni~iti (ne)prave potrebe in prekoM.H.Abrams, definiral ga je kot zelo nepri- gastronomske utopije pote{iti ~ustveno lako-jazen domi{ljijski svet, v katerem so zlove{~e to, ki mu pomeni ~ustveno tola`bo. Hrana ninapovedi dru`bene, politi~ne in tehnolo{ke ve~simbolvarnostikotv19.stol.,kohraneniter vodijo v katastrofalno prihodnost. Najbolj bilo dovolj, takrat se je knji`evna osebaznana besedila v svetovni knji`evnosti so odpravljala od doma in hrana je predstavljalanapisali A. Huxley Krasni novi svet (1932), ~ustveno vez z domom. Po letu 1980 ali 1990G.Orwell,1984(1949)idr.Motivdistopijeje postane hrana prostor manipulacije, otrocivizija sveta, ki se je razvil v negativno verzijo in/ali odrasli s ~ezmernim hranjenjem posku-utopije, kjer je dru`ba degradirala v repre- {ajo pote{iti ~ustveno podhranjenost, kar jesivno in kontrolirano dr`avo. Ponavadi je nakazano`evPedenjpedu,kisepreobjeda,inprikazana kot avtoritativna oblika vladanja, z v permisivni vzgoji odsotnih star{ev.represivnim socialnim sistemom, brez svo- bode izra`anja, v kateri vlada nasilje. V Antiutopija knji`evnosti je najbolj znana distopija v Antiutopija je sodobna utopija, za kateroromanu1984,kjerjeprikazanozastrahovanje je zna~ilna estetika grdega in obraten vrstniin kontrola, ki rezultira v vsakodnevnem red. Kar je v realnem svetu visoko, po-zasebnem `ivljenju. membno in nadrejeno, je v antiutopiji nizko,Koko{ velikanka je kratka sodobna prav- nepomembno in podrejeno. Izrazit primerljica Dese Muck (2007), ki v bahtinovski antiutopije je Rozmanova pesem Vabilo namaniri razlaga podobnost med zemljevidom Grav`ev dan. Za razliko od distopije, ki jeSlovenije in podobo (be`e~e) koko{i. V njej tudi vrsta antiutopije, v njej ni izrazite `eljeje opaznih nekaj elementov gastronomske po spremembi dru`benega sistema kot vutopije, npr. koko{ velikanka i{~e semena, ki distopiji,kjerjeponavadi otrok glavnaso velika kot nogometne `oge, i{~e kilo- knji`evna oseba in nosilec napredka ter `elimetrske de`evnike. Besedilo je tudi politi~na spremeniti distopijo na bolj{e. satira na slovensko pleme, na podobo matere 31