Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
29. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450
Simpozij OBDOBJA29 srednje{olci in pogovori o branju v fantovskihOdlomekzza~etka1.poglavjaimanaslov razredih, ki ka`ejo predvsem to, da so fantomMrli~. bli`e kriminalke kot mladinsko pripovedni-1. odlomek {tvo. Vzrokov za priljubljenost kriminalnih romanov (tudi {ir{e, med odraslo populacijo)Kaj neki je v tema~nem me{~anskem prostoru je, kot ugotavlja Miran Hladnik (1983), ve~ iniskala debelu{ka Belica, zelo negovana in ~ed- gotovo izvirajo iz posebnih zna~ilnosti tegano oble~ena dama v poznih srednjih letih? Le `anra: zastavljena je uganka, ki je na koncuzakaj je tako `iv~no, kar brezglavo, obra~ala razre{ena, kar je na za~etku skrivnost, je nastvari, stikala po predmetih, ki o~itno niso bili koncu z mo~jo ~love{kega razuma razre{eno,njeni? zlo je obvladano in zlo~in kaznovan, znova jeAh, tudi ona bi raje v tej sobi ali sobani, vzpostavljeno moralno ravnote`je v svetu.2salonu, dvorani, kakor ho~ete, u`ivala, kot je @anr, ki je relativno priljubljen, omogo~a tudiu`ivala neko~; globoko vlekla dim in ga odpu- la`je razvijanje odnosnih ciljev, kajti najte`jehavala, se mr{~ila nad obiljem slik, skulptur, jih je za~eti razvijati ob besedilih, ki sostarega pohi{tva, knjig in preprog; na more- dijakom tematsko in zahtevnostno oddaljena,bitno veselje prebivalca tega prostora bi pred zato posku{amo prav ob v{e~nih `anrskihnjegovimi hitrimi o~mi zmigovala s svojo besedilih razvijati tudi kulturno zmo`nost{iroko pe~jo, ki je slonela pod njenim hrbtom. vrednotenja slovenskih besedil tega `anra inAkajkojemorebitnost tega veselja `e pre~, o kako pre~. Lastnik hitrih o~i, naveli~an dolgo- dijakom pribli`ati sodobna slovenska bese-letnega opazovanja zgoraj na{tetih re~i, ki je dila ter jim omogo~iti, da dobijo vsaj skro-bil tako rad te{il utrujenost svojih vidnih funk- menvpogledvto,kajnatempodro~junastajacij s pogledom na omenjeno {irjavo, tako je vzadnjih desetletjih. Obravnave naj temeljijovsaj slutila Belica, je imel zaprte o~i. [e chanel na branju in skupni interpretaciji besedila,5, ki je v omamnih turbolencah sledil pani~ni obnese se dolgo branje enega besedila z bra-dami, mu jih ni odprl. Stari ple{ec, ki je le`al njem v skupinah in s kombinacijo indivi-nepremi~en v postelji z baldahinom, odprtih dualnegabranjadomatergovornosporo~anjeust, kot bi spal, ni ve~ gledal tuzemskega sveta. o branju, ki poteka kot predstavitev skupin-Zdaj,kovemo,zakajje~ednigospegorelopod skega dela. Dijakom je v{e~ tudi igra vlog inprsti, lahko presko~imo njeno zmedenost pri poustvarjalno pisanje, kar zahteva velikoiskanju skritega predmeta, kajti predmet ni bil inovativnosti ter samoiniciativnosti in s ~imerskrit; za nikakr{no denarnico ni {lo, niti za se na videz oddaljimo od besedila, v resniciskrinjico s cekini in nakitom ne, {e za testa- pa se mu pribli`amo tudi na podro~ju jezi-mentne.Gospajesvojskritipredmetiskalapo predalih med zvitki rokopisov in starih tiskov, kovne zgradbe in sloga. gledala pod slikami, ki so visele na stenah. Primer obravnave romana @eljka KozincaKon~nosejevpredmetzaletela.Pravzapravse Lovci na Rembranta v prvem letniku srednjeje obenj spotaknila, namre~ ob slikarsko sto- strokovne {ole: jalo; tisto, kar je bilo na stojalu, se je skoraj prekucnilo nanjo. Ustra{ila se je, da bi jo Delo je kriminalni roman, ki sega napopackale sve`e oljne barve, zato je sliko podro~je trgovine z umetninami. Zgodi seihtavo odrinila nazaj na stojalo. A slika je bila umor slovenskega likovnega kritika in re{e-skoz in skoz suha, to je v hipu ugotovila; ne vanje primera odkrije kriminalno zdru`bo.samo to: bila je prava, tisto, kar je iskala. Por- tret bradatega starca, naslonjenega nad rokopis Za~ne se s truplom, kot se za kriminalke spo-in voli~ka, evangelista Luke`a, je osvetljevala dobi, a ne samo s truplom … zna~ilna Rembrandtovalu~;kotbinekdoskozi 2 Vt. i. sre~nem koncu in v tem, da obe vrsti pogosto netabuizirano obravnavata pere~e probleme posamez- nika, v dveh prvinah, ki privla~ita (mladega) bralca, sta si mladinsko in kriminalno pripovedni{tvo pravzaprav blizu. 105